• Ditten Datten

Vilket husdjur kan man ha om man är pälsdjursallergiker????????????

Hej!
    Hjälp mig.Min dotter vill att vi skaffar husdjur(hon är 16 år).
    Men tyvärr så har jag pälsdjursallergi.Finns det någon med erfarenhet
    om vad man skulle kunna ha,förutom fiskar o vandrande pinnar förstås.
    Hoppas på många förslag.Mvh Cecilia

• Svar på tråden Vilket husdjur kan man ha om man är pälsdjursallergiker????????????
  • MaijaO

Råtta brukar också funka, men inte för alla. Ta en hona i så fall. Hanarna har en förmåga att lukta.

• Dino78

Har ingen aning om detta men borde inte en nakenhund eller sån där nakenkatt kunna fungera? De har ju inte päls? Iaf inte katten.

DIF i själ och hjärta
  • Gyllan

Hund! Om man vill ha hund så finns det raser som en del allergiker klarar av.

Vi har allergiker i familjen, men har en westie, och med henne funkar det kanon.

Annars skulle jag kunna tipsa om fågel. En fågel kan bli väldigt social och sällskaplig, om den hålls ensam, inte i par...

• härärjag trorjag
    MaijaO skrev 2008-11-05 21:07:53 följande:
    Råtta brukar också funka, men inte för alla. Ta en hona i så fall. Hanarna har en förmåga att lukta.
    Aldrig en råtta, 2 råttor isf.
  • Tröttimössan

Vi har oxå fåglar, undulater som min man tål fast att han inte tål pälsdjur. Vi är väldigt glada i dem

• camillaja

Är själv allergisk/överkänslig mot pälsdjur. Har två dvärgschnauzrar och det fungerar mycket bra. Den kräver ju dock en hel det pälsvård och det kan bli lite dyrt om man inte kan själv. Vet du om du är allergisk mot alla hundraser?

Själv så "lånade" jag två hundar (av samma ras som den jag köpte så klart...) av en kollega i en vecka. När jag klarat det så besökte jag en kennel. Efter att jag fixat det så var biffen klar. Nu har jag två sötnosar. Valpar är dock mer allergiframkallande än vuxna hundar.

Lycka till!

Svar på tråden Vilket husdjur kan man ha om man är pälsdjursallergiker????????????