köpa medicin på faktura på apoteket?
Någon som vet vad det är för villkor om man ska få köpa medicin på faktura på apoteket? Får man göra det trots betalningsanmärkningar?
Någon som vet vad det är för villkor om man ska få köpa medicin på faktura på apoteket? Får man göra det trots betalningsanmärkningar?
Nej man får inte ha betalningsanmärkningar,dom kommer göra en kreditkoll. Jag försökte en gång men gick inte då jag har några anmärkningar på mig.
ok för det att jag undrar är för att min kusin har mycket anmärkningar på sig och hon har precis öppnat konto till både sig själv och sin son. Nu skulle min man behöva hämta ut sin epilepsi medicin och vi har väldigt knappt med pengar.
jag tror att man får ha en anmärkning utan att de bryr sig!
oj det visste jag inte ens att man kunde!
Om man kan ha anmärkning utan de bryr sig vore konstigt att jag inte fick då. Dom gör ju en kreditupplyssning på en och framkommer det att man har anmärkningar går det inte,inte på mig i allafall
Japp...det ska tydligen inte spela någon roll om man har en anmärkning eller ej...bara du inte har en tidigare skuld hos apoteket.
har man för många anmärkningar får man inte avbetalning.de sa dom till en anhörig till mig.
men jag vill gärna höra om ngn har ringt apoteket och vad de säger..
Är det någon mer som vet? Jag frågade på apoteket men hon svarade bara att man inte fick ha skulder. Hon var otrevlig och ville inte alls svara på frågor. Glömde fråga om det var skulder hos dom eller skulder överhuvudtaget eller hos kronofogden. Jag tycker det är konstigt att min kusin kunde ta om man inte får ha skulder hos kronofogden för hon har mycket anmärkningar.
Så här står det!
Gör Apoteket kreditprövning?
Ja, alla kunder som ansöker om kredit med delbetalning kreditprövas. Har man fler än en betalningsanmärkning och/eller skuldsaldo kan inte kredit beviljas.
Hmm vi blev tyvärr tvunga att ta det på kredit en gång för några år sen men då gick det bra trots anmärkningar.
De bryr sig inte om betalningsanmärkningar, skulder hos Kronofogden osv. Men du får inte ha en gammal skuld hos Apoteket, då är det tvärstopp tills skulden är reglerad.
Hmm märkligt att jag blev nekad då. Får kolla upp det
Jag har köpt medicin från Apoteket på faktura trots bet.anmärkning.. dom brydde sej inte eftersom skulden inte var hos dom så att säga.
Kan det vara att dom är olika hårda på olika apotek trots att det inte ska vara så?
Anonym (undrar) skrev 2008-11-09 15:58:00 följande:
Så här är det, från början när de började med kredit så fick alla öppna konto även de med anmärkning. Sen visade det sig att många struntade i att betala så nu är de mycket hårare och man får inte öppna konto om man har en anmärkning. Dock får de som skött sitt konto och öppnade det innan de hårdare reglerna infördes, ha kvar sina konton. Kontot finns kvar även om man inte använder det på ett tag så din kusin kanske hade öppnat konto innan de nya reglerna infördes?