• Svar på tråden tvillingvagn duo driver x från tako
  • Jaz1

Har aldrig sett den förrut, men den verkar ju jättebra! Den enda jag reagerade på är vikten, 26 kg... De flesta andra i samma storlek väger ju 5-6 kg mindre.

Var lite svårt att hitta vagnen via din länk, tror att det här är direktlänk till vagnen:

webshop37.yr.se/product.do

• MuffinCake

Hej!

Jag vet inte om det är just den modellen jag har - men den ser väldigt lik ut.
    Jag har nästan bara bra saker att säga om vagnen.
    Läste mycket negativ kritik om Tako här på FL innan jag åkte och tittade på min, men hitills är det inte mycket som jag tycker har stämt in.
    Visst är den tung att lyfta (t.ex.in i bilen) - men vilken tvillingvagn är inte det?
    Jag tycker inte att den känns tung att köra.
    Det som jag har lagt märke till inte har varit så bra hitills är det tillhörande regnskyddet (är svårt att fästa på ett bra sätt och blåser gärna upp), att det inte finns krokar att hänga kassar på (men det vet jag att det finns att köpa till) samt att vagnen inte har några reflexer.
    Småsaker bara.
    Mitt råd är att åka och titta på och provköra vagnen och bilda dig en egen uppfattning efter det.
    lycka till!

• Mirkamu

Tycker att vagnen är väldigt tung och bred!
    Har själv testat de flesta tvillingvagnarna (Emmaljunga, Ora, Urban Jungle, Inglesina och Babytravel och Babytravel var min favorit!) och i längden så är det värt att tänka på de två fakturerna.....

Stolt 10-barnsmamma
  • tjorven80

ja har skaffat en och är supper nöjd..  om det nu är samma.. då länken är tom..

men det är den som man kan vädan hantaget till vilken sidan man vill köra på..??

vänninan har babystravels.. skulle aldrig falla mig in när jag ser hur hennes ser ut efter 13mån.. total förstörd.

• Vitros

varför tyckte du BT var bäst då?
    Är själv i köpa-vagn-mode så all input är intressant :)

Mirkamu skrev 2008-11-08 14:18:55 följande:
    Tycker att vagnen är väldigt tung och bred! Har själv testat de flesta tvillingvagnarna (Emmaljunga, Ora, Urban Jungle, Inglesina och Babytravel och Babytravel var min favorit!) och i längden så är det värt att tänka på de två fakturerna.....
  • Mirkamu

Tycker att Emmaljungan var för tung och för bred, Oran var smalare men för gungig i min smak plus att barnen störde varandra eftersom de 2 vagnarna inte hade skiljevägg mellan sitsarna. Enda bra med de två vagnarna var lastutrymmet under vagnen.
    Inglesina var för lång och därav rätt otymplig. Urban Jungle är snygg (därav köpte jag den o sålde babytraveln men sålde uJ:n efter 2 veckor och köpte en ny BT) men den kändes lite för lätt och gillade inte sufletten som var för ranglig och skyddade inte så bra enligt mig.
    BabyTravel är smidig att köra, stabil helt enkelt en jättebra vagn! Lite tung att lyfta och lite lastutrymme men ändå bästa vagnen i mitt smak och behov.

Stolt 10-barnsmamma
  • Vitros

ojoj, många vagnar! Antar att du köpt och sålt på Blocket, eller var handlar du vagnarna?

• lacamilla

Hej! Jag har funderingar på att köpa en tako duo driver.
    SÅ ni som köpte sån, vad tyckte ni? Skulle vara jätte kul att veta, har ringt lite till babyland och de stora barnvagnsafffärerna, men de har aldrig hört om det märket, haha! Bra eller dåligt... MEn jag tycker vagnen verkar super! Har en Urban Jungle tvillingdel nu, men jag är inte nöjd med den...

• ErikaÄlskarPatrik

Jag har själv haft en Tako duo driver från www.swekidz.se och jag skulle lyfta vagnen med barnen i vagnen upp för en tågtrapp och handtagslåsningen lossnade och barnen for rakt ner i tåggolvet och tur i oturen så gjorde dom sig inte illa, men det finns risk för att de kan göra det, och nu är jag i tvist med företaget och jag får verkligen ingen klarhet i det, och leveratören hälsade mig att man ska inte ha barnen i när man fraktar upp dom för trappen för de kan bli överlast på låsninge (vilket man som förälder tar för givet när man köper en vagn att barnen ska kunna sitta i vagnen när man ska upp för en trapp!! Köp den inte, ni kan få ett H*LVETE.

Svar på tråden tvillingvagn duo driver x från tako