Swedbank nekar oss att avsluta sparandet hos dom - är detta lagligt???
Jag känner mig fruktansvärt frustrerad!! I en månads tid har jag försökt avsluta vårat pensionssparande i Swedbank, men det går inte på något sätt!!! Fullständigt vansinne!
Bestämde mig sen för att skicka in en skriftlig uppsägning, och sen när jag ringer in för att fråga om allt är färdigt (för att de drog pengar igen) så fick jag prata med 7 (!!!) olika personer som alla hänvisade till varandra och sa att detta inte var deras bord! Den sista sa att jag måste GÅ IN till ett KONTOR på min ort för att legitimera mig, så att sparandet kan avslutas! Det lät konstigt i mina öron...
Men så gick jag tidigare från jobbet igår...Nu när jag varit där så sa hon att sånt gör inte hon där! Utan jag får kontakta huvudkontoret! VA???? Vi har ju vanligt pensionssparande hos dom och vill bara avbryta inbetalningarna för att vi valt att fortsätta på ett annat ställe! Varför i alla sin dar måste dom va så fruktansvärt ohjälpsamma???? Detta skapar ju bara en dålig bild av dom.... Hade jag bett att få sätta in 100.000kr hade det ju gått på 1 sek att få hjälp!
Nu vet jag exakt vad jag ska göra.....helst avsluta allt hos dom.....tycker det är så fult att hålla kvar kunder med tvång.....
Vet någon om de har rätt att krångla så här??