• Anonym (ella)

Swedbank nekar oss att avsluta sparandet hos dom - är detta lagligt???

Jag känner mig fruktansvärt frustrerad!! I en månads tid har jag försökt avsluta vårat pensionssparande i Swedbank, men det går inte på något sätt!!! Fullständigt vansinne!

Bestämde mig sen för att skicka in en skriftlig uppsägning, och sen när jag ringer in för att fråga om allt är färdigt (för att de drog pengar igen) så fick jag prata med 7 (!!!) olika personer som alla hänvisade till varandra och sa att detta inte var deras bord! Den sista sa att jag måste GÅ IN till ett KONTOR på min ort för att legitimera mig, så att sparandet kan avslutas! Det lät konstigt i mina öron...

Men så gick jag tidigare från jobbet igår...Nu när jag varit där så sa hon att sånt gör inte hon där! Utan jag får kontakta huvudkontoret! VA???? Vi har ju vanligt pensionssparande hos dom och vill bara avbryta inbetalningarna för att vi valt att fortsätta på ett annat ställe! Varför i alla sin dar måste dom va så fruktansvärt ohjälpsamma???? Detta skapar ju bara en dålig bild av dom.... Hade jag bett att få sätta in 100.000kr hade det ju gått på 1 sek att få hjälp!

Nu vet jag exakt vad jag ska göra.....helst avsluta allt hos dom.....tycker det är så fult att hålla kvar kunder med tvång.....

Vet någon om de har rätt att krångla så här??

• Svar på tråden Swedbank nekar oss att avsluta sparandet hos dom - är detta lagligt???
  • danitra

Den cyniska förklaringen skulle kunna vara att dom krånglar extra mycket just nu för att slippa missta fler kunder. Swedbank har ju drabbats rätt hårt senaste tiden av kunder som lämnat banken.

danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Anonym (ella)

Jaså?? Hm... Jag vet inte, men vi ville byta för att få ha allt på samma plats och för att det nya stället är billigare i avgifter....

Men har många lämnat Swedbank?? Det kan jag förstå i så fall, om de behandlat alla så här.....man känner sig inte vatten värd för dom så fort man vill byta....så tydligt!! Och så hemskt!!

• månsken

Jag har erfarenhet av att pausa pensionssparandet hos dem, först i ett år (skulle studera 1 år) och nu ringde jag och pausade ett halvår till, har inte hittat jobb ännu. Det gick utan problem! Jag ringde till telefonbanken och utförde dessa ärenden båda gångerna, man kan ju trycka ett alternativ som heter att få prata med "personlig service". Har du testat det....?

• Mamsis

Swedbank i ett nötskal. Tyvärr.

• Anonym (lila)

Jag har fått utan problem att avsluta mitt fondkonto hos swedbank, jag mailade internetbanken och det var avklarat dagen efter.

• Leina

Låter väldigt konstigt. jag ringde bara och fick det avslutat.

• syrra

Jag avslutade mitt sparande via internetbanken, och har även startat upp det igen.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Anonym (xxx)

Drar dom pengarna via autogiro??
    Se då till att det inte finns några pengar på det kontot när det är dags att dra.....
    Sen kan man väl spärra autogiro via internetbanken!?

• Anonym (hmrpf...)

Jag har en väninna som också hade stora problem med att avsluta sitt personkonto hos Swedbank.
    Hon hade haft det sen hon var yngre men hade nu tagit lån och gått över helt till Nordea men de vägrade avsluta hennes konto. Först sade de att hon var tvungen att åka till sitt "hemkontor" som var i henens hemstad där hon växte upp, ca 40 mil därifrån. Men hon vägrade så efter MYCKET krångel så ringde de det gamla kontoret och ordnade det ändå.
    Helt sjukt att man ska behöva bli arg för att de ska hjälpa en!!!

• LAV0LINA

Ojdå. Sambon har också pensionssparande där och har pratat om att byta...
    Ska förvarna honom om att det kan vara krångligt..!!

Svar på tråden Swedbank nekar oss att avsluta sparandet hos dom - är detta lagligt???