• xLOVEx

Hög gravid och nu akut tandvärk!!!

AJ AJ AJ... vaken med värsta tandvärken Skrikandes
    Hur jävla lyckat är inte det då... hög gravid och dra en tand precis innan man ska föda!!!
    Det är en kindtand och jag vet att den måste dras... men varför skulle fanskapet börja bråka med mig just nu... Gråter hade hoppats på att den skulle hålla sig lugn tills EFTER bebis kommit ut ju. Fick lite ont vid tio tiden och det blir bara värre och värre, kan inte sova och vill bara slå ut den med en hammare just nu Skrikandes Skrikandes Skrikandes
    Klockan 8 öppnar akut tandläkaren...

Någon som kan ge något bra tips så jag kan få sova???

♥♥♥:::Sigrid... du FÅR komma nu:::♥♥♥
  • Svar på tråden Hög gravid och nu akut tandvärk!!!
  • xLOVEx

Nähä... ingen som hade något bra att säga om det.
    Får försöka sova lite nu iallafall... har suttit här med colgate total munskölj i kinden mot tanden ett tag nu, lite bedövat blev det, hoppas det räcker för att få sova en liten stund.

• Von Ellsen

måste bara skriva att jag lider md dig! Har haft hemsk tandvärk rätt ofta för ett tag sedan, och det är vidrigt! Man kan ju inget annat än gråta. Antar att du tagit värktabletter, eller kan du inte pga grav?

Hoppas det är bättre nu och att du fått somna!
    kram

• Lindis 73

Provat med lite värme mot kinden? Kan iofs bli både mer och mindre ont, men jag körde med min vetekudde när jag hade tandvärk förra gången.

Lider med dig, det finns ju inget värre än tandvärk! (och då har jag just nu en djävulsk nervsmärta ner i höger ben pga ?diskbråck?)

• xLOVEx

Tack... jag har väl typ sovit kanske 20 min eller så. Inte så kul.
    Har inte tagit några värktabletter alls, vill inte det då jag är gravid och tror dessutom inte att dom hjälper så värst mycket mot så här kraftigt ont.
    Har fått en akut tid kl 11 idag, dom drar inte tanden när man har så ont sa hon, utan dom borrar rent och lägger i någon bedövning/antiseptiskt för att inflammationen ska lägga sig. Sen får man komma tillbaks och dra den då den lugnat sig. Ska försöka sova en liten stund till nu innan jag åker dit.

• xLOVEx
    Von Ellsen skrev 2008-11-06 23:57:52 följande:
    Hoppas allt gick bra och att du inte har ont nu längre! kram
    Tack... va söt du é.
    Nä, nu har jag ingen tandvärk längre... guskelov. Dom borrade rent och la i en bedövande och antiseptisk massa och sen la dom någon försegling över det. Det är ju bara provisoriskt, eftersom tanden ska opereras bort sen efter bebis är född
    Men uch va ont jag hade innan Skrikandes så tack för stödet. 
    ♥♥♥::::tandvärks fri:::♥♥♥
  • xLOVEx

PS. Lindis 73... jag provade ditt tips om värmekudde på på morgonen innan jag åkte in. Det hjälpte faktiskt lite så TACK. DS.

♥♥♥:::Sigrid... du får INTE komma denna helgen:::♥♥♥
  • DIVGRL

Hehe
    Sådär hade jag för ett par veckor sen. Min man fick åka upp till förlossningen, mitt i natten, och hämta värktabletter med morfin i. Men det hjälpte inget alls. Sov inte en blund på hela natten. Satt i köket och grät eftersom jag trodde huvudet skulle explodera.

Tandläkaren öppnade kl 7 och jag fick en tid vid halv 11. Fullkomligt kröp dit. Det visade sig att jag hade ett hål bakom en lagning på tanden längst in i munnen. Hålet va så djupt att man såg nerven. Inte undra på att man hade ont.

Sen sov jag hela dagen.

Ska aldrig mer ha tandvärk....

Svar på tråden Hög gravid och nu akut tandvärk!!!