• Myran 08

Julklappar - nödvändiga saker

Som förstagångsförälder har jag svårt att veta när släkt/gudmödrar frågar om vad vår son vill ha i julklapp som är nödvändigt. Vår son kommer vara nästan 10 månader på julafton.

Vad kommer behövas?

Leksaker går ju alltid hem hos vår son och även kläder. Men är det något speciellt som man kommer behöva inom kort?

Någon som kan ge tips. Tycker det är jätte svårt när man är förstagångsförälder. Kan tänka mig när man får nr 2 att det kommer vara lite lättare.

• Svar på tråden Julklappar - nödvändiga saker
  • piggen

Vår kille är 12 mån till jul (född 27 dec). Vi önskar klossar,duplo,instrument typ trumma, leksaksbilar, kanske en bobbycar. Annars önskar vi saker som barncykelsadel och matstol av de som köper lite dyrare saker, vi brukar inte byta för så mycket pengar till kusiner osv.. Det blir ju viktigare att han får roliga saker när han blir äldre, nu bryr han sig ju inte och såna saker är ju bra att få.

• Therese H

Ella kommer vara 8 månader runt jul. Hon kommer önska sig leksaker som låter stimulerande leksaker, sagobok, gåvagn och kläder osv Det är ju runt 1år åldern som det händer mycket. Så passa på att önska saker kanske till barnets rum eller nåt

• Myran 08

piggen: Ja lite så känner jag också. Men oftast vill man ju de ge något som de kommer att ha användning av en stund. Får fråga vilken stumma de har tänkt sig att ge vår son i så man vet lite.

Tusen tack för tipset.

• Myran 08

Therese H: Vi vet ju inget om hur vi vill ha i hans rum annars var det en jätte bra idé. Jag har inte ens tänkt på hur jag ska göra ordning det där inne. Kläder har vi sagt.

Detta med julklappar är jätte svårt. Jag får nog allt sätta mig i helgen och kolla lite på nätet för att få idéer.

• mrskensington

Kläder och pyjamas barnet kan ha det närmaste halvåret är alltid användbart.

• Myran 08

mrskenstington: Mm det har vi sagt men de vill ha saker som förslag på vad som kommer behövas. Det är så otroligt svårt.

Åh gud så svårt det ska vara.

• Maria med 3

innetofflor typ bobux är bra tycker jag. Sen pyjamasar, jacka, vantar, pulka, mössa, gåvagn, badleksaker och ullstrumpor.

• J71

Om ni inte har bilbarnstol än, utan bara babyskydd skulle vi önska oss en, eller ett bidrag till den.

• Myran 08

Åh tack för alla tipsen. Är väl bara att bestämma sig.

J71: Vi har en upp till 4 år. Men annars hade det varit en jätte bra idé.

Svar på tråden Julklappar - nödvändiga saker