• Äldre 6 Nov 10:04
    1578 visningar
    4 svar
    4
    1578

    Mobbning ?

    Hej

    Vår son på snart 2 år går på ett nytt dagis sedan 2 månader snart.
    Han trivs jätte bra där.

    Men nu har jag lagt märke till några saker.

    Det var så att en dag lämnade jag vår son.

    Och då var där två äldre pojkar typ 4-5 år i rummet där man kommer in och klär av barnen.
    Det jag reagerade på var deras uppträdande mot vår son.

    Dem härmade honom (vajade med kroppen) för han kan fortfarande vingla till lite när han går i med han började gå i somras, den ena kille ville även nypa min son och han sa även att Viktor får inte titta på hans boll när dem har visning av sina leksaker på fredagar ( var fredag så får barnen ta me den leksak hemmifrån och berätta om denna).

    Jag kände obehag för jag är 200 % emot mobbning.
    Ok min son förstår inte nu men han gör säkert det senare i tiden.

    Och idag när jag lämmade sone så var den ena kille där, och han sa då "nu kommer lilla bebisen" och småskrattade.

    Vi skall ha utvärderingsamtal nästa vecka och jag funderar på att ta upp detta med frökarna..Tycker ni jag överreragerar ??!!.


    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Svar på tråden Mobbning ?
  • Äldre 6 Nov 10:08
    #1

    ta upp de med fröknarna när ni ska på samtal nästa vecka man ska alltid ta upp saker med dom som man inte gillar osv lycka till å hoppas de blir ett slut på de de är mobbning de som dessa små pojkar gör fast en mild grad av mobbning om man inte sätter stopp för de direkt så kan de eskalera å bli värre så ta upp de de tycker jag du ska göra kram

  • znozy
    Äldre 6 Nov 10:14
    #2

    Självklart skall du ta upp det, inte skall du känna dig "skyldig" över det inte... Förmodligen har dessa grabbar problem o det är ju bara bra om det är någon som tar tag i det innan det är försent. Antar att dom har lite taskig självkänsla, o då biter det bra om fröken säger åt dom, om det finns någon auktoritär fröken i huset vill säga?. :D

    Så ta upp det du, det gör bara gott det.

  • Äldre 6 Nov 10:15
    #3

    Hej

    Tack för dit svar.

    Skall ta upp det nästa vecka. Min son är en känslig pojke och när ha väl förstår kan det drabba honom.
    Det är nog en mildare version av mobbing som du säger och det kan bli värre.


    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • MAA
    Äldre 6 Nov 10:19
    #4

    Nej du överreagerar inte, det är ju hur du uppfattar situationen som är det viktiga, jag tycker absolut att du ska ta upp det med fröknarna. Det är inte ok att härmas osv bara för att er son är yngre...

Svar på tråden Mobbning ?