• villervallan

Hur har era bröst förändrats efter barnen?

Ja, som rubriken lyder:

Ni andra mammor, har era bröst blivit större/mindre? Fått byta bh-storlek?
    Andra förändringar?

Jag har länge varit en 80 C och var det även efter första barnet, men efter tvåan har höger bröst blivit större så vänster bröst passar i C-kupan men inte det högra! Så jag får nog acceptera att gå upp en storlek...
    Sen hänger vänster bröstvårta ner mycket längre än den högra också, ser lite smådumt ut...
    Min man påstår att det inte är någon skillnad alls från före barnen, undrar om han bara är snäll...?

• Svar på tråden Hur har era bröst förändrats efter barnen?
  • Alvi

Hade 75B innan barnen, nu är de mindre, plattare, men UTAN VECK  under, alltså fortfarande inga hängtuttar och jag är så lycklig över det!

Dock vet jag inte vilken storlek jag har.Fundersam 75 är för stort runtom. 70B är för litet och 70C är för stort...

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • strojes

Innan första graviditeten hade jag 75-80 C. Under graviditeten blev de en storlek större och sedan ytterliggare en större under amning så jag hade alltså DD (E) efter graviditeten. Ammande i nio månader och det tog några månader efter det så var jag tillbaka på gamla storleken.
    Nu vid andra graviditeten blev de åteigen något större under graviditeten och efter också och jag gick återigen upp på stlr 80 DD (E). Det är nu 12 månader sedan de kom ut (blev tvillingar denna gången) och ca 10-11 månader sedan jag slutade amma och jag har strl 75 DD (E) eller 80 D. Under graviditeten ville (eller kunde jag inte ha en bh som satt åt runt kroppen).
    Båda brösten hänger klart mer nu efte två graviditeter men om bröstvårtorna/vårtgårdarna är annorlunda vet jag inte.

• nexie

Jag hade 70B-C innan . Nu har jag 70A men formen är hyfsat lik ändå. Små och ganska fasta. Har lite hatkärlekförhållande tror jag. Gillar dom vissa dagar och andra känns det för trist, som om man bara har 2 bröstvårtor typ..... Antar att dom ändå passar på min kropp, skulle jag gå upp en 10 kg skulle jag nog ändå vilja att lite satte sej på bröna också

• Fruochmamma

Jag hade fina fasta bröst förut och nu är det icke-excisterande .. mycket deprimernade!!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Roger Kynard

Jag hade 75DD före och hade 75G under och efter graviditet under amning men nu är de "nere" i 75DD igen men jag tycker att de är hängigare och de känns mindre än tidigare.

• villervallan

Hmmm, verkar ju som att många har fått mindre bröst (men några har fått större). Ingen som fått olika stora eller att "hänget" förändrats - jag menar att de hänger ner olika långt..?

• Esmiso

självklart förändras brösten efter graviditet. Män som säger att de inte gör det är bara snälla. Mina har inte blivit direkt mindre, men mer hängiga Funderar på bröst operation med både inlägg och lyft, vi får väl se.

• JeBi

Hade 70A innan förra graviditeten. Under amningen hade jag väl 75C.
    Dom gick tillbaks till en 70A efter amningen och det var väl ingen större skillnad från innan.

Tre år efter amningen opererade jag brösten till C-kupor. Trots vissa problem med kapsel och två extra operationer så ångrar jag det inte en enda sekund.

Nu, 13 år efter första barnet, är jag gravid igen. Under graviditeten har brösten ökat till
    75E!!! Det verkar, än så länge, inte som om operationerna har påverkat mjölkproduktionen vilket jag var lite rädd för. Men jag undrar var detta ska sluta... :)

• Lincon

Faktiskt inte alls så mycket Samma sak med min mamma, hon är ändå 60 år nu men har fortfarande "fasta" bröst efter 2 barn för 20 år sedan, så jag får väl hoppas att jag ärvt det

• Susiepie

Jagh ade inte mkt innan har har inte mkt nu efter 2 barn heller dom har nte ändrats alls...

Livet är fullt av kärlek!
  • Roger Kynard
    Svar på #7
    Ja, jag funderar också på det men endast lyft då. Ska väl iofs ha färdigt alla barn först men sen så :o)
  • Tola

hade 70 a innan.. gick upp till stor B kupa under båda amningstiderna (ammar fortfarande).. ena bröstet har alltid varit lite större än det andra och då hängt mer..

ena är lika litet och fast som inna båda graviditeterna.. det andra hänger mer.. dock ej så stor skillnad på dom båda..

ammars om sagt fortfarand eo tycker dom är finast när dom är lite fylliga tyvärr... då är det så fasta o fina:)

Svar på tråden Hur har era bröst förändrats efter barnen?