• Guavasylt

Ont mellan benen - är det foglossning?

Är i v 24 och har haft en snäll graviditet så här långt. Bara gått upp 2 kg och inte haft så särskilt ont någonstans. Denna vecka har det dock börjat kännas som ett tryck och smärta mellan benen, särskilt när jag går mycket. Har inte direkt ont någonannanstans i bäckenet.

Är detta foglossning eller är det barnet som ligger och trycker på? Känns som om det skulle vilja komma ut nästan ibland, men jag har inga blödningar eller annat konstigt.

• Svar på tråden Ont mellan benen - är det foglossning?
  • lottaloppan

Min foglossning har båda graviditeterna varit smärta i blygdbenet, alltså mellan benen, speciellt när jag vänder mig om i sängen om natten eller om jag går långt. En bra grej är att sova med kdde mellan knäna så kan det bli bättre.

• Vilhelmina

Jag har i olika graviditeter haft foglossning fram, bak och mitt i.

För mig kändes det mitt i som om skelettet höll på att spricka, och att barnet därför skulle trilla ut. Det låter inte riktigt som det du beskriver. Men kolla med din BM, hon känner säkert igen dina symptom som något "normalt".

Inte sitta med korsade ben och inte heller halvligga var i allafall det råd som jag fick och det hjälpte för mig! (inget av det i sig kändes obehagligt. Värken kom alltid en halvtimme/timme senare)

• Lizard

min med! precis på framsidan! fast det liksom skär när jag tar för stora steg. Prova att ta små steg och häng inte i höfterna när du står.

• Guavasylt

Det där med att inte halvligga kan jag skriva under på. När jag sitter nerhasad i soffan som en slabbig poatis så får jag jätteont och kan knappt ta mig upp. Får ta upp detta med bm på mitt nästa besök om 2 veckor.

• zilja

har ocå haft så mellan benen i första graviditeten & nu i andra nästanb värre med andra... fast stäeer man sig ett tag eller tar en varm varm dusch går det över för en stund :D

• uppdragmamma

Mig folgossning mer Ilar...

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Lillis BF 1/4 2009 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Pumisen

Gud vad jag känner igen mig!
    Har foglossning o förvärkar, men smärtan mellan benen är värst!! Känns som ett arton kg tungt bowlingklot som ligger o skaver. Väldigt obekvämt...enligt min bm så har lillen sjunkit ner så pass långt att det inverkar på allt oxå!

Det absolut värsta är när man ska vända sig i sängen...stor o klumpig som man är o så med den där jädrans kudden som ska hänga med oxå mellan knäna
    Inte undra på att min gubbe vaknar varje gång jag får för mig att vända mig i sängen...den gungar ju värre än en vattensäng!! Och för att inte tala om mitt stånkande o mitt stönande...hahha.!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ebba 060303 ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror BF 081213 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Ont mellan benen - är det foglossning?