• demokrati tack

Mobil upphittad!!!!!

Min dotter blev av med sin mobil i fredags i göteborg på avenyn. Nu ringde en kvinna och sa att hon hittat den, i falkenberg!!

Tänk att det finns så ärliga människor som engagerar sig i att försöka få tag i den rätta ägaren.

Min dotter hade sån ångest för detta, och så får hon tillbaka den. Heder åt dessa människor.

Någon annan som fått tillbaka sin mobil på konstiga sätt?

• Svar på tråden Mobil upphittad!!!!!
  • sär skriven

Näää... eller, jag kastade min mobil en gång i backen när jag blev jättearg. Den spreds ut i typ tre - fyra delar över en äng med högt gräs, i regnet och jag var tvungen att springa till bussen. Min pappa gick och plockade ihop den sen... HAHA. Men jag sa att jag hade tappat den... haha .

• demokrati tack

Oj då, det var en snäll pappa. Min andra dotter tappade sin mobil på en buss en gång. Den gled ur fickan. Hon var på väg till skolan och där var det en lärare på skolan som hittat den, så hon fick tillbaka den!! Sicken tur man har ibland

• rosyposy

Nja.. Min man glömde sin mobil i en taxi på väg till akuten, när jag ringde mobilen svarade chaffisen som sedan kom till akuten och länmnade mobilen till min man. Fantastiskt snällt och service-minded.

Jag hittade en mobil i ett friluftsområde en gång. Jag kollade igenom nummerlistan i mobilen och ringde ett nummer som var döpt till "Hem". Vi möttes upp i friluftsområdet och jag fick en flaska champagne som tack.
    Ärlighet vinner i längden.

• L i n n

Konstigt vet jag inte, men jag tappade min mobil utanför min sambos jobb en gång.

Ingen aning om att jag tappat den men så ringde min mamma som sa att någon hade hittat min telefon.

På parkeringen där, mitt emot en skola. Vet inte om jag skulle haft samma tur om en elev hittat den men nu var det kostymören på sambons jobb som lämnade in den till skolan (hon trodde det var en elev som tappat den). En lärare ringde då hem till oss då jag har ett "Hem"-nummer i mobilen. Då den inte fick något svar där ringde den till "Mamma"

Samma kväll åkte jag och hämtade ut min mobil

Tack gode gud!

• demokrati tack

Tur med snälla människor!!! Det jag tycker är konstigt bara är att, Jag ringde comviq dagen efter och spärrade mobilen och sim kortet,

men dom som har hittat den satte i sitt sim kort i min dotters mobil för att hitta nr hem hit då, men då va ju telefonen inte spärrad!! Var väl tur för denna gång då, men konstigt.

Jag ska ringa comviq igen och höra vad dom har för sig, när man spärrar en mobil så ska det ju inte gå att sätta i ett sim kort för att ingen ska kunna använda den.......

• demokrati tack

Det tragiska är att dom som hitta den bor i falkenberg men ska till göteborg i morgon, och begrava sin son.....

Tänk att dom orkar engagera sig för en mobil då...

• Agapi

har aldrig tappat min egen telefon, men såg en telefon som låg och ringde på gatan. Så tog upp den och hittade "hem" nr och ringde dit. Var någon kille i tio års åldern som tappat den, och kom och hämtade den.

Men den familjen var inte lika tacksam, tror inte ens killen sa tack när han hämtade telefonen. Meen känns ändå bra att göra "rätt".

• L i n n

Jag och min sambo har även hittat en telefon. Vi var ute och gick en kväll och såg en ligga på en bänk vid en busshållsplats.

Hittade inget lämpligt nummer att ringa så vi lämnade in den till polisen. Polisen frågade om vi ville ha hittelön men vi avsa oss det.

Dagen efter ringer en kvinna till oss (vi var tvugna att lämna telefonnumer och adress till polisen) och tackade så mycket för att vi lämnat in den. Hon ville bums skicka biobiljetter till oss och hade fått adressen av polisen.

Inga biljetter har dykt upp

• AForsström

Var på en stor fest en gång o hade min kasse med goa drycker inne i ett rum där alla hängde av sig.
    När vi kom hem på morgonkanten så upptäcker jag en mobil i kassen bland flaskorna som är kvar....kollade oxå igenom kontakter o hittade mamma o pappa, ringde upp o mamma svarade, hon blev så glad, skulle genast jaga rätt på sonen som sov hos en kompis, han ringde upp o vi möttes i ett köpcentrum lite senare på dagen.

Stolt mamma till Nhea 5 månader, Felicia 7 år & Jacob 10 år
  • k girl

Jag tappade i och för sig min plånbok en gång och blev uppringd av en tant som hade hittat den. Jag var typ 12-13 år. När jag fick den tyckte hon att jag skulle kolla så att ingenting fattades, men jag sade att jag ändå inte hade något i den. Hon insisterade. Då visade det sig att hon hade lagt i en slant för att hon tyckte att den var så tom! Gulletanten! Jag blir alltid så glad när jag tänker på det.

• Stumpan83
    Svar på #5
    Fick du uppge IMEI-numret? Annars kan de bara spärra simkortet efter vad jag har för mig.
  • kramgrisen

hittade en mobil en gång. ringde till ägarens pappa.de kom och hämtade den och fick hittelön =9 blev av med min tele själv en gång. och fick med tillbaka den.. gäller att *rätt* människor hittar en.. Min sambos syrra hade tappat sin mobil eller iaf blivit av em dden. var någon som sa att de hittat den i en soptunna.

• Mumin75

När vi var i Kolmården förra sommaren och skulle åka hem så upptäckte vi att sambons mobil var borta. Vi letade igenom hela packningen, ringde till mobilen (för att se om någon svarade eller om vi hörde den ringa)... vi gick tillbaka till hotellet och letade igenom hotellrummet men den var borta. När vi accepterat faktum o satt oss i bilen för att åka hem så ringde jag mobilen en sista gång och då svarade det en kille. Han skulle precis städa hotellrummet och hittade den i sängen under täcket.

Svärfar tappade sin mobil för någon månad sedan. När sambon ringde så svarade en utländsk kille... om han var usel på svenska eller bara låtsades att han inte förstod vad sambon sa vet vi inte... troligtvis så låtsades han inte förstå för efter ett tag sa han: Ring i morgon... sen var telefonen avstängd och svärfar fick inte tillbaka den.

Jag hittade en mobiltelefon en gång... Ringde först mamma från telefonboken men det var ingen som svarade där... Ringde upp ett annat nummer från telefonboken som låg som missat samtal. En tjej svarade och hon var precis på väg hem till killen som tappat telefonen så hon tog vägen förbi mig och hämtade den. Det visade sig att killen som ägde telefonen var ett gammalt ragg till mig

• demokrati tack
    Stumpan83 skrev 2008-11-06 13:46:32 följande:
    Svar på #5Fick du uppge IMEI-numret? Annars kan de bara spärra simkortet efter vad jag har för mig.
    Ja jag fick uppge IMEI nummret, och dom skulle spärra mobilen och simkortet.
Svar på tråden Mobil upphittad!!!!!