• JossanW

Sitta i barnstol, typ IKEA 's Antilop ?

Hur gamla har era barn vart när ni har satt dom i barnstol, typ IKEA's Antilop?
    Vår dotter är 3½ månad och det vore så skönt om hon kunde sitta med vid matbordet när vi äter, men jag vet inte om det kanske är för tidigt.

• Svar på tråden Sitta i barnstol, typ IKEA 's Antilop ?
  • nettan75

När hon blev stadig i nacken fick hon sitta korta stunder i stolen..

• Sofia75

Vet att vår stora grabb satt i barnstolen då han var runt 3½ månad, men då var han omringad av handdukar o dylikt så att han inte kunde tippa åt något håll, det var handdukar på sidorna, bakom o framför, det fungerade utmärkt, han satt liksom fast!

• medea08

Sonen var 4 månader när han började sitta korta stunder (max 10 minuter) i sin Antilop-stol.

• Kina79

Det beror inte på ålder utan på hur stadigt ditt barn är. Om barnet klarar sitta en liten stund kan man ju prova. Det viktiga är att det inte är någon lång stund i början. och att man ser att barnet trivs och verkar nöjt

• JossanW

Jag har även köpt det "uppblåsbara" stödet som finns till stolen. Kanske ska testa att sätta henne i den, hon är riktigt stadig i nacken. Det jag är orolig för är om ryggen eller magen inte "orkar"

Svar på tråden Sitta i barnstol, typ IKEA 's Antilop ?