• Noiis

    Är Noa/Noah ett tjej eller kill namn??

    Ofta får jag höra att jag har gett min son ett flick namn... Brukar försiktigt svara
    Noa inte Moa. Ja Noa är ett flick namn. nej förklarar då att Noa kommer från bibeln, de va han som skapade arken Noas ark. ahaaaaaa va de så det var.
    Men de e endå ganska störande att behöva försvara sitt barns namn.

    Så vad tycker ni är Noa ett pojknamn? flicknamn eller funkar det för båda?


    En kvinna kan aldrig ha för många par skor, En mamma kan aldrig ha för många barnvagnar!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Noa/Noah ett tjej eller kill namn??
  • Tyche82

    Funkar på båda för min del MEN jag tänker på en kille i första hand.

  • Bong

    Har nog aldrig hört talas om en tjej som heter Noa(h), så mitt svar blir: Killnamn!

  • VulgusProfanum

    För mig är det ett killnamn
    Gillar förövrigt det namnet.


    Vinterkräken ger en skinnflådd rumpa
  • skrotrumpan

    har alltid ansett det vara ett killnamn.


    Lyckligt gift med den stora kärleken och mamma till två perfekta flickor!
  • Noiis
    Tokfrjant skrev 2008-11-06 13:58:17 följande:
    Heter det inte Noaks ark?Jag tycker att det passar båda!
    Noak kom efter bellmans låt om gubben Noak Han heter Noa egentligen och i dag så använder kyrkan namnet Noa och inte Noak
    En kvinna kan aldrig ha för många par skor, En mamma kan aldrig ha för många barnvagnar!
  • Esthery

    Fu kar för båda även om jag nog inte hört någon tjej som heter så. Men håller med, kan inte förstå varför folk ska haka upp sig spå vad man döpt sina barn. Är aldrig någon i min närhet som sagt något sånt men här på fl är det gott om folk med åsikter.

  • Tokfrjant

    Aha!! Tack!! ^^

    Noas mamma skrev 2008-11-06 14:03:31 följande:


    Noak kom efter bellmans låt om gubben Noak Han heter Noa egentligen och i dag så använder kyrkan namnet Noa och inte Noak
Svar på tråden Är Noa/Noah ett tjej eller kill namn??