Lätt och gott kycklingfile???
någon som har nått gott recept med kycklingfile...kanske med någon god sås som till lagas i ugnen? :)
någon som har nått gott recept med kycklingfile...kanske med någon god sås som till lagas i ugnen? :)
jag gjorde en liten snabbis till lunch idag.
strimla kycklingen ( mina var tillagade men går bra med färsk)
skiva ner purjo, paprika o svamp.
fräs lite snabbt o häll på grädde.
låt koka några minuter.
krydda som du vill, jag tog curry.
mumsigt o lätt
Superlätt är att hacka lite lök, bryn lite och lägg sedan i kycklingfilebitar( inte förstora) i stekpannan. Rör medans det steker. Krydda med curry, salt o lite peppar. När kyckingen inte längre är rå inuti häll ner lite wookgrönsaker, ev krydda på lite till. smaka av. Vill man ha det såsigt häll på lite grädde eller cremefreshe.
Stek kycklingen i små bitar tills m gul lök,ev lite vitlök,och lätt creme fraiche eller vad man önskar.Salt o peppar och sambal olek...
Lägg i tortillas och strö över ost,in i ugnen,GOTT,snabbt!
Sommarkyckling är sååååå gott!
Finns på Arlas hemsida.
Kyckling i ugn med sambal oelek
Superenkelt recept som bara kräver 10 minuters arbete. Sedan sköter det sig självt i ugnen. Perfekt bjudmat.
Tid: 1 timma och 40 minuter
6 portioner
Lägg de frysta kycklingfiléerna i en ugnsform där alla filéer får plats att ligga bredvid varandra. Blanda crème fraiche, soya, sambal oelek och grädde i en bunke och rör om. Häll detta över kycklingfiléerna.
Ställ in i mitten av ugnen i 175 grader i 1,5 timmar. Servera med ris, potatis, grönsaker.
Kyklingfilé som jag strimlar å sen steker..salta lite. sen i med röd paprika.. Låt steka en liiiiten stund. Sen håller jag i creme fraiche. Brukar ta en sweet chili. Men det går bra med vilken som.
sen pasta till det.
bryn kycklingfile i småbitar/strimlor. Häll över 1 burk kokosmjölk och tillsätt 1 påse valfria wokgrönsaker och låt puttra en stund. Servera med ris!
så här blev det...
kycklingfileer
matlagningsgrädde
creme fraiche
vitlöks cantadou (stavning?)
svartpeppar
salt
175 grader 1½ timma i ugnen
kokade bandspagetti till
mmmmmm SUPER gott :)