• södertälje

dreglande kissar

Jag har hört någonstans ifrån att Norska skogkatter är ena riktiga dregeldjur,min Turbo dreglar så att man blir alldeles blöt på kläderna när han gosar.Vore kul att se om detta påstående stämer,så dreglar era norrmän när dom myser?

• Svar på tråden dreglande kissar
  • elinelversson

mammas katt är en blandning av norsk skogskatt och perser. han dreglar massor när man gosar med honom! ha ha!

• Frontline

Våran Norska skogskattshona dräglar som en vårflod när man myser och klappar henne..

• Heliodora

Min katt som är hälften norsk skogskatt han dregglar oxså så det blir våta fläckar på tröjan. Lite mysigt tycker jag, då vet jag att han njuter förrutom att han kurrar...

• Nyfiken gul

varför dregglar dom? ... nyfiken..

min svåger har en norrmann (kvinna) men har aldrig tänkt på det där...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Spiro

Jag har tre katter varav två har skogis i sig. Det är dock den tredje (bondkatt) som dreglar vid mys! :o)

• södertälje

Har ingen aning varför dom dreglar,jag blev nyfiken att kolla vad andra har för erfarenheter av skogisar och deras dreglandes.Om det är specifikt för deras ras eller så,men säkert kan andra kissar också dregla.Men Turbo dreglar så att man får stora våta fläckar när han njuter.

• Frontline
    södertälje skrev 2008-11-07 16:48:33 följande:
    Men Turbo dreglar så att man får stora våta fläckar när han njuter.
    Inte bara katter som kan avge våta fläckar när dom njuter...hihi
  • Spiro

HAHAHA!!!

Frontline skrev 2008-11-07 18:54:07 följande:
    Inte bara katter som kan avge våta fläckar när dom njuter...hihi
Svar på tråden dreglande kissar