• Hugofelicia

Nutrilett

Hej!

Nu har jag å sambon dragit i gång en kur som jag planerar att ska hålla i 2 veckor.
    Så sen i Måndags 3/11 Tror jag att jag gått ner kanske 2kg.
    (ska väga mej i morgon) så jag vet exakt.
    Nu ligger jag en bit över 100kg så jag behöver verkligen en Kick start på vikt minskningen....
    Är det någon som har tipps eller dèer som kan hjälpa mej vore jag mycket tacksam för det behöver jag!!!
    Känner i kroppen att något är annorlunda men kan inte sätta fingret på vad.... känner mej lite smidigare kanske...
    Sjålva drinken har jag inte bekymmer med, det jobbiga är att inte äta varm mat :(
    Nå ja, det varar ju inte för evigt hoppas jag.
    Tacksam för tipps :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-09 19:57
    Så nu vägde jag mej i dag (söndag) då jag har hållt på med Nutrilett i en vecka och jag har gått ner 4kg!! *Hurra*
    Midjenåttet har minskat 5cm!!
    Oj vad kul....
    Något man bör tänka på att mycket av vikten (ca2kg) är nog mäst vätska och mat som var kvar i tarmarna men det är ju härligt då man känner att midjan är mindre och att byxorna inte tränger lika mycket.
    Var hos mina föräldrar i dag och åt en riktig brak middag efter som det är farsdag ;)
    Men på måndag blir det nya friska tag med Jordgubbs smak!
    Jag siktar på -4kg till.

• Svar på tråden Nutrilett
  • raspberryrevolution

men det finns en annan variant där det finns soppor som man kan värma, kanske ett alternativ om du inte bara vill ha kall dryck. kan man inte värma nutriletten?

• Alice i Umeå

Jag har blandat lite mellan naturdiet och allévo. Den senare har soppor som man gör varma. Typ Thai soppa, potatis och purjolöks soppa. Har för mig att det är ungefär samma kcal.

• Hugofelicia

Tack för tippsen ... ska kolla upp det.
    Har även hört att man kan frysa in drinkarna så dom blir mer som glass :)
    Det måste jag testa oxå....

• Gnutt

Hur funkar nutrilett? Det finns ju färdiga drycker på tetra, motsvarar dessa en måltid?

• Alice i Umeå

Ja, det motsvarar en måltid. Men de färdigblandande på tetra innehåller fler kcal, i alla fall naturdiets. Blandar man själv är det 100 kcal, den färdigblandade är på 180 kcal. Men praktiskt att kunna svepa i bilen eller så om man är på språng.

• Hugofelicia

sevgilim:
    Nutrilett smakar lite kemiskt men faktiskt ganska gott.
    Den är lite grynig i konsistensen (tror det är fibrer)
    Jag blandar alltid ut den i 3dl för att jag ska känna mej mättare, sen dricker jag lika mycket vatten efteråt.

Gnutt: Dom motsvarar en måltid i mättnads känsla men förståss inte kalorier... Tjejjer ska dricka 5/dag å killar 6/dag.

• Hugofelicia

Nu har jag jobbat ett dygn så det ska bli spännande att väga sej i morgon.... :)
    Det var ju så sent som Måndag morgon så ett kg till vill jag allt bli av med ;)

• Hugofelicia

Hejgen har varit hård med Firma fest å allt gott man kan tänka sej men men....
    Jag ska köra en 3e vecka oxå med Nutrilett och viss mat intag.
    Jag känner att jag behöver det.
    Jag har hitils gått mer 6kg :)
    Hurra!
    Men men en vecka till.

• Alice i Umeå

Hur har det gått för dig??

• Hugofelicia

Ja nu det sissta har jag ätit som vanligt och stannat i vikten men nästa vecka ska jag försöka dra igång igen å då med mera motion....
    Totala vikt nedgången är 6kg på 2veckor så det är ju inte illa.
    Jag var helt säker på att jag skulle gå upp 2kg då jag började med maten men det har jag inte :)

• Sagalina

ni som kör nutrilett..en fråga bara..tränar ni mkt då elr? å hut mkt vatten dricker ni? det låter som cambridge kuren fast lite mer kalorier..blev mer än en fråga..hehe..hur mkt kostar en kartong å hur länge räcker den?

• sarx

jag körde nutrilett för två år sen, höll på i först en vecka med bara nutrilett (som en testomgång) å andra gången körde jag stenhårt i två veckor.
    Hade alltid en vattenflaska med mig, kommer inte riktigt ihåg hur många gånger ja fyllde på den varje dag men, samt att ja rörde på mig mer, va nog ute på långpromenad nästan varje dag. Å efter nutriletten så tänkte ja mer på vad jag åt, inte lika stora portioners som förut å inte alls lika mycket dricka å godis som ja kunde vräka i mig!! men jag gick iaf ner 30 kg på ett år! å har lyckats hålla vikten ganska bra =) tror ja e +3 eller 4 kg igen men men =P jag anser att nutrilett-dieten var som en kickstart för min viktminskning iaf =) så lycka till!!

• Hugofelicia

Ett stort paket ligger väl på ca 200kr å räcker i 3-4 dagar tror jag . . .Jag drack alltid lika mycket vatten som nutrilett å sen lite xtra.
    Träna gjorde jag inte allt för häfftigt efter som kroppen då kan börja bränna muskler i stället för fett men lång prommisar blev det i alla fall :)
    Jag tycker nutriletten kan kännas bättre än cambridge efter som det är 5 påsar man ska äta i stället för 3. Det kan ju vara nog svårt att dricka det så en tröst är ju att det är offta lix. å så blir det billigare oxå med Nutrilett

Svar på tråden Nutrilett