Erfarenheter av Minimundus bärsjalar....
Jag har funderat på att köpa mig en bärsjal och skulle veta om någon har testat minimundus och vad tyckte ni om den?
Eller rekommenderar ni någon annan sjal?
Jag har funderat på att köpa mig en bärsjal och skulle veta om någon har testat minimundus och vad tyckte ni om den?
Eller rekommenderar ni någon annan sjal?
Jag har testat minimundusen men använde den inte så mycket eftersom den var 5,6m lång och rätt otymplig.... men det finns kortare så det är inget hinder
Jag gillade minimundus trikåsjal, tror vi köpte den kortare varianten. Men det behövs ju en del tyg för att knyta. Däremot så hatade dottern att sitta i sjal. Gillade inte att sitta fast sådär, inklämd till kroppen. Man fick bara bära henne över axeln, där hon kunde se nåt. Hon ville se allt, redan från första veckan. Galet uppspärrade ögon Nu (hon är 6 mån)kan det gå att ha henne i sjalen, eftersom hon kan vrida och vända på sig och det behövs inget stöd för huvudet, så hon ser ju bra omkring sig. Däremot så tycker jag hon är för tung för sjalen nu, väger 7 kilo nånting. Fast att det står att man kan använda dem tills de väger 10 kg tror jag.
Men många tycker ju att det är super med sjal så jag tycker du ska testa. Har du varit in på sjalbarn.se?
Svartkatt78: Har kollat in den sidan lite lätt. Fick låna en minimundussjal av BVC och kan fortfarande inte riktigt betämma mig vad jag tycker om den.
Tror inte heller att jag skulle orka bära ett barn på tio kilo i den.
Vet att brorsan precis köpt en vävd långsjal till sin 5-månaders, och de är riktigt nöjda med den. Tycker att den är bekvämare och avlastar bättre än trikåsjalen. Men trikåsjalen känns ju ändå mjuk och bra på nåt sätt när de är nyfödda.