• Miss E

Så litet sovrum, så stor spjälsäng.. Vart fasikken finns MINDRE spjälsängar?

Får krupp..

Vi letar en 3:a, men kommer nog hinna få bebisen innan.
    Och vi har en jättefin spjälsäng i standardmått (från IKEA) och jag tycker bara den är så stor..

En vagga är inte på tal om, så onödiga pengar...

Men man tycker det BORDE FINNAS mindre spjälsängar?

Ingen som vet något om det?

Tacksam för alla svar o tips!!

(¯`°?.¸ ღ♥ v.30! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 18:56
    Tänkte tillägga att i vårat sovrum får spjälsängen knappt plats, utan att tryckas emot sängen så att det blir veck....
  • Svar på tråden Så litet sovrum, så stor spjälsäng.. Vart fasikken finns MINDRE spjälsängar?
  • Miss E

puffelipuff

• MrsLi

Tror inte man har så mycket att välja på.
    Standard mått är väl ca 60x120.
    Barnet växer ju väldigt fort och man har ju sängen fram till 1,5-2 års ålder.
    Det finns en variant (dock inte så billig) där sängen är mycket mindre och sen är den typ delad i mitten på längden och du hakar fast den i din egen säng.
    På så sätt så kan du lätt flytta över barnet efter amning men ligger ändå nära och sparar en del plats.

• Miss E
    Svar på #2
    vi har kollat på den med, o den är fortf för stor o det runda gör att det kommer slå emot om vi öppnar garderoben... *suuuuck* annars är den så fruktansvärt fin!!
  • Krisselina

En kompis till mig kapade av sin spjällsäng så att den blev kortare. Det funkade bra.

Lita alltid på din intuition
  • lijepa

vi har samma problem. var hittar man sängen du nämner Dementia?

• Silverkatten06

Kan varmt rekomendera Baby Bay. Det är superskönt att ha bebisen nära i början, men ändå få sova "fritt" i sin egen säng.

Dock ska man komma ihåg att den är rätt liten, tror måtten överensstämmer med en vagga ungefär och således kan man inte ha sängen så länge... Vår son är nu 4 månader och det känns som om han snart är för lång. Tror vi kommer kunna använda BabyBay:en max till 6 månader om ens det...

• Silverkatten06

Vad har ni för vagn föresten? Bebisen kanske kan sova i ligginsatsen i början?

Svar på tråden Så litet sovrum, så stor spjälsäng.. Vart fasikken finns MINDRE spjälsängar?