• Primrose

Vi som plussat i februari 2008 forts. (III)

Här fortsätter vi som plussat att lufta våra funderingar.
    Vi som har samlats här har kämpat för att bli gravida och har nu äntligen lyckats. De flesta via IVF och några på "annat" sätt! Nu har flera av oss blivit mammor och andra kommer att bli det inom de närmaste dagarna!

Länkar till tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m32421531.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m29474744.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m34967649.html

Födda

Selenea: Flicka, 20/9
    Peki: Pojke, 28/9
    Tic1: Flicka 30/9
    lillawi: Pojke & flicka 7/10
    embla253: Flicka 13/10
    Fjällsippan: Pojke 14/10
    Cakan5: Pojke 14/10
    Stossan: Flicka 19/10
    Primrose: Pojke 22/10
    Selinda: Flicka 22/10

Gravida
    Carrie: plus 10/2, inskrivning 31/1, rutin-ul 30/4, bf 14/10
    Pajama: plus 24/2, vul 11/4, ul 22/5, BF 27/10
    SysterYster2: Plus 27/2, BF 1/11
    Lycklig 78: Plus 27/2, BF 3/11

• Svar på tråden Vi som plussat i februari 2008 forts. (III)
  • Stossan

Superduper Primrose! Glad

Igår gjorde jag fotavtryck på Julia som pappis ska få på fars dag...

FD Extreme babymaker -numer mamma till Julia född 19 oktober 2008
  • lillawi

Tack Primrose! :)

lillawi

• Lejondrake

Tittar in här en kort stund & vill gratulera alla som fått sina älskade barn sedan sist! Läser att många utav er mår bra & andra gör det inte, känner med dem som har det tufft & gläds åt er som har fått en sin start tillsammans & hoppas att jag/vi här hemma snart också är där.

Vår start har ju som sagt varit tuff, mcket har kretsat kring mina åkommor efter förlossningen, läkarbesök tel kontakter, försäkringskassekontakter då jag är fortsatt sjukskriven i 2 vecor till osv... Det har krånglat med min medicinering men nu verkar det har kommit tillrätta & jag har sluppi katetern sedan i måndags Kände mig hyfsat bra tills jag var hos uroterapeften på KK igår, skulle kolla blåstömningen med bladdern. Den var inte ok, visade sig sedan att jag har en urinvägsinfektion & eftersom jag inte tål sulfa pereparat som ges när man ammar så får jag pumpa ur & slänga bröstmjölken & introducera mjölkersättning.

Tack & lov gillade dottern ersättningen- slurp sade det & hon har faktiskt tom verkat mer nöjd med den. Att pumpa går hyfsat & jag har ännu inte fått till det fullt ut än, på den fronten. Men det skall välgå detta med, får se positivt på det att dottern mår bra & detta är förhoppningsvis övergående med mig. Annars lär man väl sig att leva med det antar jag.

Trevlig helg!

Kram/Embla

• Lejondrake

Ursäkta, såg nu att det var massor med stavfel i inlägget ovan, hoppas ni kan läsa det ändå,så går det när man har bråttom.
    Sköt om er alla & må så gott.

• SysterYster2

Tack primrose för att du fixat ny tråd.

Embla: Skönt för dig att slippa katetern. Hoppas även det sista löser sig när urinvägsinfektionen är ur världen.

Själv sitter jag här med inte så sköna förvärkar sedan i torsdags kväll. Har sovit dåligt de senaste två nätterna. ( Mer än vanligt... ) Slemproppen gick i onsdags kväll. Pratat med förlossningen två ggr och iom att värkarna inte är regelbundna så kan jag ff vänta hemma. Men jag var välkommen på kontroll om jag kände så. Har stora funderingar på att ev ta en sväng dit ikväll vid 22.30 när sambon kommer hem från jobbet om det fortsätter så här. Vore ju intressant att veta om det hänt något. Den senaste bm jag pratade med sa att så här kan man ha det en vecka och drygt det... Yippie sa jag då... Inte! Vill ju få träffa bebis NU!

• Lejondrake

Lycka till Syster Yster!Kommer att tänka på dig & väntar med spänning på vad det blir Åk in när du känner för det, de tyckte att jag också skulle vänta (S.Y & jag tillhör samma upptagningsområde för sjukhuset hon skall föda på)men det struntade jag i, var ju öppen redan 5 cm efter 2-3 tim värkar. Har du ont så kolla upp det. Du är i goda händer, trots mina åkommor så anser jag att särskilt BB personalen varit mycket tillmötesgående.

Själv har jag haft mjölkstockning i helgen pga fel användning utav pumpen, pumpade i för långa intervaller i taget m.m & dottern fick efter ett tag magont utav att så hastigt byta ifrån bröstmjölk till ersättning, men nu verkar vi båda två bättre igen. Skall å återbesök till KK igen i veckan, får gå på täta kontroller.

• Primrose

embla: Vad jobbigt du har haft det - vilken otur med de medicinska besvären du fick. Hoppas att du helt kan njuta snart.

SysterYster: Vi väntar med spänning!

Svar på tråden Vi som plussat i februari 2008 forts. (III)