• LoveSharPei

Hur tinar jag kycklingfilén snabbt? Har bråttom med maten!

Ska laga mat snart och glömde ta fram kycklingfileerna. Hur tinar jag dom snabbast? HJÄLP!!!!

• Svar på tråden Hur tinar jag kycklingfilén snabbt? Har bråttom med maten!
  • Freiya

man kan tina dem i varmt eller kallt vatten. lägg dem i en påse och lägg den i en bunke med vattnet. varmt vatten går ju fortare förstås, se bara till att de inte ligger kvar för länge efter att de tinat.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Krisselina

Släng in dom i micron.

Lita alltid på din intuition
  • Liziz

lägg den på en tallrik och ställ in i ugnen
    '
    sätt ugnen på 100°C och när den är uppe i temperatur stäng av den - går hyfsat fort och lite jämnare värme än iaf mikro

• LoveSharPei
    Krisselina skrev 2008-11-06 19:51:31 följande:
    Släng in dom i micron.
    Hur i micron då? Har aldrig värmt så. Är så rädd för det där med bakterier.
  • Ejin

de e väll bara o lägga dom på ett fat o sätta igång... kör på relativt låg effekt för att dom inte ska bli tillagade.... varför skulle de bli bakterier??? jag gör alltid så...

• Quiet thoughts
    LoveSharPei skrev 2008-11-06 20:02:35 följande:
    Hur i micron då? Har aldrig värmt så. Är så rädd för det där med bakterier.
    kanske ha kallt vatten över dom eller spola dem?
    Vi tinar räkor man skall ha genast genom o spola vatten över dom.... i en sil. såna där skalade. kanske de funkar med kyckling också. Andra har ju sagt samma sak.

I micron finns väl nån fysgrej man kan ställa in. Iaf. på våran. men jag använder den aldrig.
  • Elyelle
    Quiet thoughts skrev 2008-11-06 20:07:34 följande:
    .I micron finns väl nån fysgrej man kan ställa in. Iaf. på våran. men jag använder den aldrig.
     Det ar det enda jag anvander for att tina kyckling innan matlagningen. Pa den vi har, anger man vikten och sa tinar den perfekt. Tar oftast 5minuter for 2-3 kycklingfiler. Under rinannde vatten tar det minst 20min om inte mer for en.
Svar på tråden Hur tinar jag kycklingfilén snabbt? Har bråttom med maten!