• Heliodora

Kan man laga nått med Ädelost på tub?

Nån som har nått recept eller nån idé om vad man kan laga för mat med ädelost på tub? Typ till kycklingfilé eller fläskfilé...

• Svar på tråden Kan man laga nått med Ädelost på tub?
  • God Is A Girl

om inte annat är det ASgott på pepparkakor.. låter kanske äckligt men det är SÅÅÅ gott!!!

• Tulltan

Hmm, njaee...men med potatis.
    Blanda i tubosten i grädden när du gör potatisgratäng, det blir gott!

• Tulltan

God Is A Girl skrev 2008-11-06 20:27:28 följande:

om inte annat är det ASgott på pepparkakor.. låter kanske äckligt men det är SÅÅÅ gott!!!
    Åh, håller med!! Tyvärr får jag inte äta det nu till jul...
  • Heliodora

God Is A Girl skrev 2008-11-06 20:27:28 följande:

Det har jag prövat och det är supergott! Men jag tänkte mer på om man kan göra nån god middag med den osten... :)
  • God Is A Girl
    Tulltan skrev 2008-11-06 20:28:54 följande:
    God Is A Girl skrev 2008-11-06 20:27:28 följande: Åh, håller med!! Tyvärr får jag inte äta det nu till jul...
    Stackare, hur kommer det sig?
  • Heliodora
    Tulltan skrev 2008-11-06 20:28:22 följande:
    Hmm, njaee...men med potatis.Blanda i tubosten i grädden när du gör potatisgratäng, det blir gott!
    Det ska jag pröva nästa gång jag ska göra potatisgratäng, tack för tipset! :)
  • God Is A Girl
    Heliodora skrev 2008-11-06 20:29:29 följande:
    God Is A Girl skrev 2008-11-06 20:27:28 följande: Det har jag prövat och det är supergott! Men jag tänkte mer på om man kan göra nån god middag med den osten... :)
    Kött är det gott till.. dom det är.. och potatis.. eller i potatisgratängen som Tulltan skrev
    Eller som fyllning i baconinlindade fyllda kycklingfiléer
  • Heliodora
    Tulltan skrev 2008-11-06 20:28:22 följande:
    Hmm, njaee...men med potatis.Blanda i tubosten i grädden när du gör potatisgratäng, det blir gott!
    Förresten hur mkt ost har man i?
  • Alfelina

Koka färsk tortillini och ringla osten över....tillsätt lite salt bara!

• Heliodora

God Is A Girl skrev 2008-11-06 20:30:48 följande:

Kött är det gott till.. dom det är.. och potatis.. eller i potatisgratängen som Tulltan skrev Eller som fyllning i baconinlindade fyllda kycklingfiléer
    Har du osten direkt på köttet då eller? På köttet innan det steks eller efter?
Svar på tråden Kan man laga nått med Ädelost på tub?