• Flaxa1

Jag har SÅÅÅ ont i halsen - står inte ut!!! Råd, snälla ....

Har varit förkyld i flera veckor med ont i halsen men nu har det blivit helt outhärdligt. Kan knappt röra tungan, värker ut i öronen och i käkarna. Att svälja är otroligt smärtsamt. Vad ska jag göra?? Snälla, ge mig råd.

Ska gå till doktorn imorgon, men måste klara mig genom natten ...

Te och glass hjälper inte, dessutom kräver de att man sväljer. Bafucin hjälper inte heller.

• Svar på tråden Jag har SÅÅÅ ont i halsen - står inte ut!!! Råd, snälla ....
  • Laura05

Gurgla dig med vademecum!

• Thegran

vanliga värktabletter hjälpte mig

• Flaxa1

Har tyvärr inget Vademecum ... Kan man köpa det i vanlig affär? Har gurglat med nåt annat som sambon fått hos doktorn, men det hjälpte inte.

Ska ta värktabletter, det har jag inte gjort sedan i morsen. Tvivlar på att det hjälper, men jag provar ALLT!

• glad i livet

Gurgla med sprit, typ whiskey eller gör iordning saltvatten att gurgla med. Ta sen alvedon eller någon annan värktablett. Linda varm halsduk runt halsen och försök vila.

• Södermalmsbönan

Har du sååå ont i halsen måste/kan det vara halsfluss! Gå till läkaren o ta prover... Jag hade problem med halsen i flera år...tillslut tog jag bort halsmandlarna och har mycket sällan problem...kan rekomenderas, är en lättnad! Gurgla annars med ren sprit, ta värktabletter... Krya på dig!

• Esmiso

gurgla med ljummet saltvatten (obs! uppkokat) det är kanon!!! Att ta en hutt sprit kan ju alltid ta död på nån bacill eller två också

• Siffra

Finns det någon du känner som har strepsils eller Mucoangin, lindrar faktiskt. Finns receptfritt på apoteket. Gå till läkaren imorgon men köp strepsils också, jättebra!

• Flaxa1

Ja, jag har använt Strepsil tidigare men de tog slut idag och jag hann inte till Apoteket o köpa nya. Innan har Bafucin funkat rätt ok, men jag har å andra sidan inte haft så HÄR ont tidigare. Har aldrig känt något liknande. Det är lixom trångt i halsen oxå så jag får knappt ner saliven, känns det som.

Kollade med en ficklampa och badrumsspegeln och jag är röd och har något som ser ut som blåsor?

Åhhh, jag kreverar. Det är såååå långt tills imorgon då jag kan gå till doktorn.

Ska prova spriten när jag druckit upp treon ... lär ta tid för det gör så ONT att svälja!

• Grannen

Halsböld gör för**nnat ont.

Känns som att det inte finns så mkt att göra förutom värktabletter när det gör SÅ ont.

• Fismamman

Låter som halsfluss. Ta treo och alvedon ihop. Ger bättre smärtlindring. Jag har haft halsfluss så många gånger, det är det enda som hjälper lite för mig.

Svar på tråden Jag har SÅÅÅ ont i halsen - står inte ut!!! Råd, snälla ....