Rädd för sex...
Jag vet inte riktigt vart jag skall börja. Men grundproblemet som bara kommer tillbaka hela tiden i vår relation är min bristande lust/vilja till sex. Eller snarare rädsla för sex/närhet.
Jag och min fästman har varit tillsammans i tre år och från början hade vi ett helt underbart sexliv. Han är en underbar kärleksfull och hängiven pojkvän så det är inget med honom som är fel... -Det är jag....
Som sagt hade vi inga problem det första året. Jag har noterat att det är nåt med att jag har svårt för att "ge mig hän" nu när vi inte längre är nyförälskade. Det har gått så långt att jag börjar undra om jag har fått för lite kärlek i min tidiga barndom eller nåt sånt. Och att det skulle ha gjort mig rädd för att älska på djupet - alltså när förälskelsetiden är "över"...
Det går alltså upp och ner och ibland kan jag helt plötsligt bli jättesugen, men det är när jag har "laddat" ett tag liksom. Jag har upptäckt att jag har svårt för det när det är HAN som tar initiativet - jag måste liksom vara förberedd själv. Alltså är det lättare när jag får bestämma tillfället, men så kan man ju inte ha det! Det skall ju vara på bägges villkor... Känner mig så egoistisk. Och ibland när han tar initiativ så "gör jag det" fast jag kanske egentligen inte ville just då.
Problemet är att jag blir så stressad när det känns som om han förväntar sig sex, och då blir jag totalt ointresserad istället. Sen blir det en ond cirkel, för då får jag dåligt samvete för att jag är så "kall" osv osv.
Vi har pratat jättemycket om det här tidigare och i perioder har jag trott att jag har kommit över min "rädsla" för sex. Men sen kommer det tillbaka igen och då börjar jag tvivla på allt - börjar tvivla på mina känslor, om jag duger till honom, om jag kommer kunna lova att älska honom livet ut när vi knappt har sex...
Det här blev nog väldigt snurrigt men jag hoppas att någon kan komma med råd. Vill gärna höra om andra som har haft liknande problem, för konstigt nog så brukar det ju hjälpa att höra att man inte är ensam...