• mussukka

Rengöring av TV!!

Halloj!!
    Jag undrar om ni nånsin gjort rent er TV?Vet att man ska kunna ta loss bakdelen på nåt sätt o ta bort damm o sånt men hur gör ni rent?

• Svar på tråden Rengöring av TV!!
  • mammutten81

TA ALDRIG LOSS BAKDELEN!

Damma uppepå, och med torr trasa!

• Teskedsmamman

Som jag gör med datorn... Blåser rent med tryckluft!! Det finns särskild "datorluft" som man kan köpa och blåsa med...

• MansonDust

Vi suger med dammsugarn. *S*

• Teskedsmamman

MansonDust: Fungerar också, men dammsugaren alstrar otroliga mängder statisk elektricitet så passa kretskorten bara!!!! Håll gärna i ett element samtidigt!!

• MansonDust

Hehe, ich vet. Men bättre än inget iaf. *S*

• Teskedsmamman

Gut, gut!!! Fick ett grafikkort på jobbet att ryka skulle testa HUR mycket statisk el det tålde *muahahaha*

• mussukka

Jag har aldrip provat att ta bort bakdelen,men vet några andra som rengör sina TV:n på det sättet.O tänkte prova det själv oxå men gör det inte om d inte e bra!!

Dammsuga har jag tänkt på men suger den verkligen upp allt därifrån?

Teaspoon:Vart kan man köpa det då o $??

• Ralph

Ta INTE av bakstycket på TV'n! Även om du drar ur kantakten så finns där kondensatorer (lagrar spänning) som har kvar högspänning (flera tusen volt).

OM du nu ska blåsa rent genom gallret så gör det inte med kraftig tryckluft från en kompressor. Utan ta då en sprayflaska med luft. Inte heller dammsugaren pga ovanstående risk med statisk elektricitet.

www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx&path=

• Teskedsmamman

Ralph: Sedan beror det ju på hur många ampere det är kvar... volten dödar inte, amperen dödar...

Mussakka: Borde finnas i vilken datorbutik som helst,

Svar på tråden Rengöring av TV!!