Bacon!!!???Hjälp: )
hej,
är bacon varm el kallrökt eller bara saltat???
är helt vansinnigt sugen på ostekt bacon???!!!! Vågar man äta en skiva måntro??? Dum fråga kanske men vad gör man när kroppen skriker *ASG*
Kramar
hej,
är bacon varm el kallrökt eller bara saltat???
är helt vansinnigt sugen på ostekt bacon???!!!! Vågar man äta en skiva måntro??? Dum fråga kanske men vad gör man när kroppen skriker *ASG*
Kramar
hehehehe...rå bacon???? har hört att man BÖR ju steka den ialla fall....de e svårt att stå emot...har ätit lite brieost i helgen.,,,,,kunde inte låta bli,,,men den va nog ok att äta......vet inte hur du ska göra me din råa bacon..=)0850102700
oj,,vet inte va de blev för siffror,,,,,de va meningen att de skulle bli en smiley,,men vet nog inte hur man får dit dom....=)
Jag har läst att man inte ska äta fina ostar tex brie eftersom det inte är pastöriserat.
Jag skulle inte äta bacon utan att steka det innan...gris är ju inte så bra om det inte är ordentligt stekt...
Håll ut!
Är inte dom flesta ostar pastöriserade nuförtiden?
Ät inte möglig eller opastöriserad ost inte heller rått kött. Titta på Livsmedelverkets hemsida...
Delikatessostar ska man helt riktigt undvika att äta (mögelostar). Det går dock bra om de upphettats så att de bubblar - så i såser eller i ugnsgräddade rätter går bra! (Som tur är!!)
Angående bacon; man ska aldrig äta fläskkött eller fågel som ej är genomstekt - vare sig man är gravid eller ej...
bacon helt ok!frossa på du!!kram
Hej -- blev nyfiken och kollade på Internet, och tydligen är svensk bacon varmrökt. Bacon är ju inte rått kött som ngn antydde i tråden, så det borde vara ok. Sedan kanske jag som hellre tar det säkra för det osäkra inte känner att ostekt bacon är något jag vill ha, men det är en annan sak.
Brieost kan du äta utan några problem alls om det står på förpackningen att den är pastoriserad.
Köpte en bit i helgen och det var så gott så =)
SLV rekommendear att man undviker ALL mögelost oavsett om den är pastöriserad eller inte!