• cagi

Jag blir så arg

Jag blir så arg och ledsen. I går berättade min dotter i förtroende till mig att några kompisar hade misshandlat en tjej på 14 år och nu har denna tjej flyttat bort, Men jag undrar över föräldrarna till de som misshandlar? Bryr de om sina barn? Tjejerna kommer visst från Gnesta och S-tälje, ikväll var dessa tjejer ute.... ? Hade det varit min dotter som gjort detta hade hon inte fått satt sin fot utanför dörren denna vecka och troligtvis inte nästa vecka heller.
    Jag undrar ifall dessa föräldrar vet? Ska jag försöka få tag i dem?

• Svar på tråden Jag blir så arg
  • SIN74

Om jag vore förälder till ett barn som gjort något sådant skulle jag absolut vilja veta - så att jag kan ta tag i det. Suveränt av din dotter att tala om detta, mycket beröm!!!!

• hymafr

Jag tycker absolut att du ska försöka få tag på föräldrarna, men förbered dig på att de kan bli förbannade och börja anklaga dig för en massa saker istället.
    Men jag tror att nånstans så går det in i folk i alla fall, även om man inte tror det när de reagerar med ilska.
    Vem vet - de kanske blir väldigt tacksamma istället?

Kanske du ska skriva ett anonymt brev?

• Hanni

Se till att din dotter inte umgås med dessa "kompisar" !!!!! Och prata med föräldrarna!

• Rut Blad

Min erfarenhet av "den sortens föräldrar" är att de tillåter sig manipuleras av sina tonåringar och själva väljer att blunda. Vet flera föräldrar som säger att "jaja, man vet hur barn kan vara, det är inte så allvarligt"...

En del föräldrar väljer att blunda istället för att ta konflikter med sina tonåringar, tyvärr. Det lider ju även tonåring av, att inte föräldrarna orkar bry sig när de gör galenskaper.

/Rutan

• vampyria2

Hej, blev glad då jag fick den här tråden skickad till mig.
    Tjejen som blev misshandlad är min dotter Ledsen

Jag har fått tag på alexandras mamma, berättade vad som hade hänt. Hon har inte hört av sig sen dess, kan jag tycka är väldigt tråkigt och konstigt.

Camillas nummer har vi inte, om du kan hjälpa mig att få tag på det så skulle jag bli väldigt glad.

Vet du om det var fler som var inblandade?

Min dotter råkade väldigt illa ut, de bränn märkte henne på bröstet, dunkade hennes huvud i en stollpe så hon fick en jätte stor bula. Hon hade två blå märken i ansiktet där tjejerna hade slagit henne Ledsen

De hade fått för sig att hon hade ljugit om att hennes lillasyster dog, hennes pappas bebis dog för ett år sedan och är naturligtvis något hon mår väldigt dåligt över, att sen få styck för en sån sak är sjukt.

Tack för att du startade tråden, känndes skönt att se att någon bryr sig, då föräldrarna till dessa tjejer inte verkar göra det Ledsen

Kram Lotta

• vampyria2

Jag skrev här efter som man inte kunde skicka något privat mail, då jag inte hittade någon på din sida om inbox, så om du har nån mail så får du gärna maila mig på [email protected] 

• vampyria2

De hade även ståt och hoppat på hennes rygg och mage Ledsen
    Vill bara säga att jag är så glad över att en tjej stoppade det hela och följde med min dotter hem, henne är jag bra glad i

• SIN74

Det var kul att höra att någon vågade säga ifrån. All heder!!!
    Hur är det med din dotter vampyria2?
    Bra jobbat cagi - säger som vampyria - bra att du startade en tråd om detta, att du gjorde något. Fint av dig!

Svar på tråden Jag blir så arg