• Amigos

Vad gör jag med utväxten????

För en månad sen så färgade jag mitt mellanblonda hår till brunt med lite guldiga slingor. Blev riktigt bra, men nu börjar man ju se en utväxt som är 1 cm bred uppe på huvudet...inte så snygt.
    Är ju helt ny på detta och undrar hur jag enklast löser detta....eller enklast är väl att gå till frisören men jag är mammaledig så pengarna går åt till annat? Kan tänka mig att fixa det själv om det inte är allt för svårt.

När jag sen vill gå tillbaka till min naturliga hårfärg hur gör jag då?

• Svar på tråden Vad gör jag med utväxten????
  • Lincon

Jag har experimenterat en hel del på egen hand med mitt hår, men jag säger bara att det går inte alls att jämföra med frisörens resultat.

Ibland blir det även billigare, blir det fel hemma så måste du göra något åt det -köpa mer färg och mixtra. Det sliter väldigt på håret.

Ska du gå från mörk till ljus (speciellt färgat) så är det blekning som gäller. Och jag säger bara -gå till frisören! De kan nämligen få till den ton du vill ha utan att det ska bli gult, orange eller för mörkt.

Men men, som svar på din fråga; köp samma nyans du färgade med sist, färga enligt anvisning på förpackningen. Sedan får du göra nya slingor helt enkelt.

De slingor som nu redan finns kommer ev. att synas *väldigt diskret* men jag tror det blir jättebra

Ett annat alternativ är att enbart färga utväxten. Sedan kan du antingen försöka dig på att slinga de slingor med utväxt för sig eller bara dra på en hätta och göra nya slingor.

Själv skulle jag gått till frissan även om det kostar en peng.

• Amigos

Någon som vet vad det kostar att färga bara utväxten hos en frisör???

Svar på tråden Vad gör jag med utväxten????