Laktulos i ersättningen??
Kan man blanda i laktulosen i mjölkersättningen???
Kan man blanda i laktulosen i mjölkersättningen???
ska du ha det till så små barn???
om bebisen är förstoppad tar du en knivsudd messmör i ersättnigen så bajsar de sen... obs ta mycket mycket lite!
Ja, det kan man men vi kollade först med en barnläkare så att det var ok. När det gäller små barn så tycker jag att man ska kontakt BVC eller barnläkare innan man ger det första gången.
Jag har haft laktulosen i ersättningen! Funkade jättebra :)
ja, vi har använt laktulos ett tag nu och det fungerar bra (rekommenderat av barnmorska)
Vi har provat messmör, men han blev så förstoppad, så vi var tvugna att gå tillbaks till laktulos
Då ska jag testa det, istället för att han ska behöva få endast laktulosen:)
Eller prova Bifidus från Semper. Ersättning som innehåller laktulos. Funkar bra för oss, vi bytte ut ett mål mar om dagen.
aha, men jag provade sempers mjölkersättning, vi använder NAN annars, iallfall så blev han dunderförstoppad av sempern, men Bifidus kanske man kan testa då:)
Ja testa!! Finns på apoteket.
jag har oxå kört laktulos i ersättningen... tuta o kör bara
Du använder redan laktulos så varför köpa en ersättning som innehåller laktulos. Enda skillnaden på Bifidus och tex NAN är u att den innehåller laktulos.
Själv blandar jag i 2,5 ml laktulos i morgonflaskan varje dag och det funkar utmärkt. När lilltjejen blir runt 3,5 månader kommer jag gå över till katrinplommon. Gjorde likadant med stora tjejen och hennes mage fungerade som en klocka.