• A plus H blir W

Bäckenproblem EFTER förlossningen, fler?

Fler som fått ont i bäckenet EFTER förlossningen? Jag hade ingen foglossning att tala om under själva graviditeten, men nu, efter så har jag fått jätteont! Enligt läkare är det bäckensmärta efter påfrestning från förlossningen. Kan inte gå mycket innan jag får ont så det värker och sex går det bara inte att ha, snart 4 månader efter förlossningen... Fler som haft så, hur länge har det hållt i sig??

• Svar på tråden Bäckenproblem EFTER förlossningen, fler?
  • och

Japp, jag hade så med. Jag har för mig att det gick över efter en sju, åtta månader. Bäckenet kändes helt instabilt i början, men det blev bra igen. Hoppas det blir bättre för dig med snart.

• helene306

Jag har problem nu 3,5 år efter sonens födelse. 6 månader efter förlossningen började jag få jätteont i ryggen. Fick tid hos kiropraktor och det visade sig att jag hade en förskjutning i bäckenet som gjorde att jag var sned och detta rättade kiropraktorn till. Smärtan i ryggen var borta när jag gick därifrån. Nu har jag problem i bäcken/höfter och det strålar ut i ryggen. Rådfrågade en vän som är massör och hon sa direkt att det är felläge på bäckenet och ett besök till kiropraktorn behövs. Så nu ska jag dit om några veckor. Har ignorerat värken länge nog så nu är det dags. Kanske värt för dig också att kolla upp?

(¯`°?.¸ ღ F+H=D ღ ¸.?°´¯)
  • A plus H blir W

Ja vem vet vad det verkligen grundar sig i. Läkaren jag träffade sa att det kunde dröja några månader till, men går det inte över då så är det kanske dags att söka vidare...

• ouiouioui

Hmm, jag hade lite ont i bäckenet framtill (dvs i blygdbenet) under graviditeten. Dottern är nu snart 6 mån och jag har fortfarande lite ont, nu tror jag dock att det snarare rör sig om att muskelfästet är inflammerat? Funderar på att kontakta husläkaren om saken...

• Tullemi

Jag fick förjäklig ischias pga av rörligt bäcken efter förlossning. Läkare eller naprapat kunde inte riktigt fastställa, men det mest troliga var att bäckenet tryckte mot ischiasnerven/knutan. När dottern var 4 veckor blev jag så dålig att jag bara låg till sängs och grät. Nu är dottern 8,5 månad och jag känner fortfarande av ischiasen men nu klarar jag mig på några panodil/dygn. Tyvärr verkar min rygg ha blivit allmänt kass och svag efter förlossningen.

• Fannygirl

Mitt bäcken kändes väldigt ostabilt flera månader efter förlossningen. Nu har jag ont ibland när jag går. Dottern är 10 månader.

• Lussekatten87

Jag har jätte ont i mina Ischias-nerver 10 månader efter förlossningen.
    När jag reser mig gör det asont!

(¯`°?.¸ ♥ ♥ ¸.?°´¯)
  • kärålajn

Sonen är 7 mån. och min rygg "låser" sig ibland i svanken på höger sida.
    Känns skitkonstigt och gör förbaskat ont!
    Vette tusan vad det kan vara. :/

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Puls

kärålajn.

Låter som typiska ischiassmärtor,besöka läkare kanske?
    Du kan få hjälp av dom.

• Tullemi
    Puls skrev 2008-11-08 22:58:55 följande:
    kärålajn.Låter som typiska ischiassmärtor,besöka läkare kanske? Du kan få hjälp av dom.
    Nu är jag ingen expert alls, bara på mina egna smärtor, men ischias brukar inte göra ont så högt upp som svanken, utan börjar i skinkan..typ. För det är där ischiasknuten sitter.
  • kärålajn

Puls och mileas mamma: Jag har iiiiiiingen aning vad det är så gissa på ni.
    Skulle frågat å BVC i Onsdags men ni tror jag kom ihåg?
    Har haft det i 1 månad cirka, inte längre.
    Hade ju foglossning sista 3 mån. av graviditeten men så fort han sköts ut så var det väck.
    Wierd.

• Tullemi

Förlossning är ju en jättegrej för kroppen så om den blir påverkad och ändrad är ju inte så konstigt egentligen. Jobbigt JA, men aningen förståeligt tyvärr....*suck*

• kärålajn
    Tullemi skrev 2008-11-08 23:14:39 följande:
    Förlossning är ju en jättegrej för kroppen så om den blir påverkad och ändrad är ju inte så konstigt egentligen. Jobbigt JA, men aningen förståeligt tyvärr....*suck*
    Jooo, det är ju sant.
    Plattrumpad blev man också... damn it! 
  • Tullemi
    kärålajn skrev 2008-11-08 23:16:21 följande:
    Jooo, det är ju sant.Plattrumpad blev man också... damn it! 
    Hahaha, vad kul att du skrev det, för jag blev helt taning jag med . Även brösten blev liksom utarmade, utan att jag ens har ammat. Urlakad, kan man säga att man ser u numera, hehe.
  • kärålajn
    Tullemi skrev 2008-11-08 23:20:54 följande:
    Hahaha, vad kul att du skrev det, för jag blev helt taning jag med . Även brösten blev liksom utarmade, utan att jag ens har ammat. Urlakad, kan man säga att man ser u numera, hehe.
    Jaaa, bara att inse att en gamla kroppen får vi aldrig se åter. :)
    Nä, men ska kolla upp detta med ryggen... måste ju vara nån låsning, känns precis som en nerv som kommer i kläm å jag blir helt stel.
  • Tullemi

Ja, kolla upp ryggen, det är aldrig fel. Jag vet att det finns något som heter typ TRÄNING och jag borde ta tag i den biten....

• kärålajn
    Tullemi skrev 2008-11-08 23:24:02 följande:
    Ja, kolla upp ryggen, det är aldrig fel. Jag vet att det finns något som heter typ TRÄNING och jag borde ta tag i den biten....
    Träning? Vad e det? Är det nått man kan äta!? :-0
  • Lussekatten87
    Tullemi skrev 2008-11-08 23:20:54 följande:
    hehe urlakad *s*

Mina bröst känns verkligen helt jäkla urlakade efter amningen! usch ja.....
    (¯`°?.¸ ♥ ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bäckenproblem EFTER förlossningen, fler?