Smink om man är svart/mörk?
Ja underlagskräm och täckstift är finns ju bara i beigt? Vad använder man om man är mörkhyad? (skokräm??) Har funderat över det ett tag... Man vill väl ha jämn hy även om man är mörk? Men hur går det till?
Ja underlagskräm och täckstift är finns ju bara i beigt? Vad använder man om man är mörkhyad? (skokräm??) Har funderat över det ett tag... Man vill väl ha jämn hy även om man är mörk? Men hur går det till?
Kolla i.d. på Kicks.
www.idbareminerals.se/
Kolla under rubriken Foundations. Den mörkaste färgen heter Warm Deep (längst ner).
Nouba har färger för mörkhyade. Finns på kicks.
Ja, ofta har man inte samma "problem" som bleka. Röda finnar syns inte på samma sätt. Men foundation finns i alla färger. Jag tror att MAC har i många nyanser.
Id har också ganska mörka nyanser. Om man väljer den så kan man använda foundation som concealer genom att använda en annan borste.
finns även mörkare färger om man beställer i.d direkt från usa :)
Artistry har fera olika foundatios för mörkare hy...
Eddie Funkhouser har en concealer som är ganska så mörk också.
Numera finns det ju ganska många märken som har några mörka nyanser, även om det fortfarande är långt ifrån lika nyansrikt som för vita.
Jag själv köper MAC, men även MakeUpStore, Face Sthlm och andra har mörka nyanser.
Det beror ju också på hur mörk du är och vad du har för undertoner. MAC är bra på det sättet att de har smink i olika undertoner, NC för gula undertoner, NW för rödare och C för oliv/gula undertoner t ex. Ofta är det så att gula undertoner passar oss betydligt bättre, eftersom vi sällan har rosa eller röda toner i vår hy.
Iman är ett annat märke som är skapat av fotomodellen Iman för mörk hy.
Om du bor i Stockholm finns det lite grann att välja på i alla fall, annars får du passa på när du är på resa kanske?
Det är ju lite svårt att beställa smink på nätet utan att ha provat det först.
Det beror ju på hur mörk man är men jag använder ibland foundation från L´Olreal.
Jag har mac foundation NC50 är väldigt nöjd med den.
Tidigare hade jag från BlackOpal.