• Anonym (valt fel)

CSN- studieavbrott, kan jag ångra avbrott och ta andra studier?

Provade en utbildning som absolut visade sig vara fel, det var tufft och ngt helt annat mot vad jag tidigare jobbat med. detta vart hel tokigt och denna karl som var lärare i denna utbildning var heldummer, efter lite velande hit och dit, en sjukrivning och en hel del emottagande av SKIT fr denna "lärare" Togs mitt beslut om Studieavbrott.

Ska söka en annan utbildning som startar i Januari.
    Kommer med stor sannolikhet in enligt studiehandledaren.

MEN: Kan jag nu läsa nnågra kurser Distans och "få ångra" mitt studieavbrott, och bli berättigad studiemedelen igen??
    Utan bekymmer...?

• Svar på tråden CSN- studieavbrott, kan jag ångra avbrott och ta andra studier?
  • 1111

Så länge du kan ta dina poäng så spelar det väl ingen roll om det inte är poäng för den utbildning du började på utan fristående kurser. Minst 75% av heltid måste du klara för att bli beviljad studiemedel inför nästa termin.

• BunY

Ja det kan du, jag hoppade på en utbildning som för mig var helt fel förra hösten, hoppade av 3 månader in och nu läser jag något helt annat utan problem

• Anonym (valt fel)

Tack!
    Ussh, tycker jag bara har "strulat" med CSN, jag brukar vara bestemd och envis, men det blev fel, och sa att jag studerar igen i januari, men nu vill jag studera redan nu, liksom ha ngn syssel tillsvidare... Yrpanna.
    Men kanske inte ensam, med dessa bestyr : )

• BunY

Haha nej du är definitivt inte ensam Efter jag hoppat av den utbildningen kom jag in på en Socionom utbildning, så jag sökte ju CSN för den, men så i andra urvalet kom jag inte på en utbildning i Sthlm som jag inte kunde gå, så det blev massa "strul" där Så länge dem ser att du klarar dina poäng så ska det inte vara några problem

Svar på tråden CSN- studieavbrott, kan jag ångra avbrott och ta andra studier?