• kalmar brud

Vad har ni för flaska+dinapp till era barn?

Dotern är snart 7 månader och hon ammas och även äter gröt och vanlig mat på dagen/kvällen.
    Men sen så har hon nu ett tag sovit ganska dåligt om nätterna vaknat varje timme och velat äta.

Så nu funderra jag på att testa ge henne välling på kvällen. Vad ska man ge för välling???

Vill ha ips på flaska?

Vi har testat att ge henne ersättning ut MAMs ultiventflaska den med den platta nappen.
    Och även bambino flaska med en rund kulnapp.

Vad finns det mer för sorter man kan testa???

• Svar på tråden Vad har ni för flaska+dinapp till era barn?
  • BeccyBoop

Min dotter (snart 7 mån) har Avents flaska och har haft hela tiden. Har väldigt svårt att dricka ur typ Esska och Bambino flaskor för deras dinappar funkar annorlunda. Det som är bra med Avents dinappar är att de funkar som röstet, dvs samma grepp.

Och som välling får hon Neastles havrevälling.

Savannah 2oo8-o4-22
  • BeccyBoop

Menar bröstet, inte röstet

Savannah 2oo8-o4-22
  • Åskan

Esska flaska + napp är det enda som funkar här. Men det är för att vi haft denna från början. Har testat andra flaksor nu tex mam - easy drink, men den nappen gick verkligen inte hem alls.

• Trollsländan

Dr Browns är bäst, dessutom BPA fri!

• Nellies matte

NUK:s flaskor och napp, Helt outstandning tycker vi.

• J Anttila

Nuk nappen i latex är det enda som fungerar för min lill kill. Flaskorna vi använder är av alla olika märken, bla bambino, esska och mam. Men Nuk nappen och just latex är bäst, allafall om man frågar mig.

• kalmar brud

Dottern vägrar att ta en sån vanlig flaska som vi har,. Hon bara suger biter på nappen

Svar på tråden Vad har ni för flaska+dinapp till era barn?