• Pumpalicious

Blixtrande huvudvärk som går från pannan, bakom ögat och ner i gomen på vänster sida - VAD ÄR DETTA?

Det är tredje dagen nu, och det blir bara värre och värre. Det hjälper inte att hinka i sig vatten, sova mycket, äta bra.. Det gör bara så fruktansvärt ont. Det blir värre när jag går, böjer mig ner, reser mig upp, hostar etc. Då gör det så ont att det svartnar för ögonen....

Någon som haft något liknande?

• Svar på tråden Blixtrande huvudvärk som går från pannan, bakom ögat och ner i gomen på vänster sida - VAD ÄR DETTA?
  • Qywez

Sök upp läkaren och be om kontroll, allt som har med huvudet att göra är värt en undersökning, det som kanske sker är att du får diagnosen "spänningshuvudvärk", men om det är värre, så är det bättre dom upptäcker det nu, än att du drar längre på det.

• Kluvenflicka

Låter som migrän..så mår jag när jag har anfall..Gå till apoteket eller ring vårdcentralen..Det finns många receptfria mediciner mot migrän nu för tiden..

• Pumpalicious

har haft det flera gånger förrut, och det känns inte likadant..

pandyb skrev 2008-11-07 08:02:11 följande:
    Kankse Bihålsinflamation?
    Frågan är om jag ska ringa husläkaren eller MVC med tanke på att jag är gravid?
  • Pumpalicious

läste om migrän på nätet, där stod det att det oftast går över efter 1-1,5 dagar. Har du haft det i tre dagar eller mer någon gång?

Kluvenflicka skrev 2008-11-07 08:03:04 följande:
    Låter som migrän..så mår jag när jag har anfall..Gå till apoteket eller ring vårdcentralen..Det finns många receptfria mediciner mot migrän nu för tiden..
  • God Is A Girl

MVC först och främst så dom kan kolla trycket på dig!
    Annars skickar dom dig till husläkaren

• God Is A Girl

MVC kommer nog kolla efter äggvita i urinen också

• Kluvenflicka

Jag hade oxå det så under graviditeten o ringde först mvc som hänvisade mig till vårdcentralen där de skrev utmedicin..Missade att du var gravid och då kan du inte ta de receptfria medicinerna på apoteket..De skriver säkert ut citodon till dig om det är migrän..de kan man ta då man är gravid..

• Pumpalicious

okej då ringer jag MVC...

• Kluvenflicka

Har migränanfall som varar i tre dagar ibland..(ligger då helt pall o bara kräker,måste ligga i ett mörkt rum osv..)Men vanligast är det nog att det varar i 1-2 dygn..

• Pumpalicious

Jag var på mvc för huvudvärk tidigt i graviditeten och fick värktabletter utskrivna, men då jag redan äter starka mediciner som påverkar fostret sa dom att det kunde bli "dubbel effekt", och fostret kunde bli rejält påverkad om jag åt huvudvärkstabletterna också. För även om jag får äta dom, så påverkar dom fostret i viss mån, och två sånna mediciner är inte optimalt. Så jag valde att låta bli, och huvudverken gick över efter ett tag.

Men då gjorde det inte hälften så ont som nu... Men känns ändå inte bra att stoppa i mig massa saker som gör min bebis slö...

• Pumpalicious

jag mår inte illa...
    Och igår vilade jag i ett mörkt rum men det gjorde lika ont när jag vaknade..

Kluvenflicka skrev 2008-11-07 08:07:56 följande:
    Har migränanfall som varar i tre dagar ibland..(ligger då helt pall o bara kräker,måste ligga i ett mörkt rum osv..)Men vanligast är det nog att det varar i 1-2 dygn..
  • Kluvenflicka

Jag förstår att du inte vill stoppa i dig mer mediciner..Men ring ditt Mvc så att de kollar ditt blodtryck o så o äggvita i urinen så att det inte är havandeskapsförgiftning...De borde ju veta vad du kan göra.

• Nettis1975
    Kluvenflicka skrev 2008-11-07 08:16:19 följande:
    Jag förstår att du inte vill stoppa i dig mer mediciner..Men ring ditt Mvc så att de kollar ditt blodtryck o så o äggvita i urinen så att det inte är havandeskapsförgiftning...De borde ju veta vad du kan göra.
    Jag instämmer. Man kan misstänkta HF och då är det bra att du får komma in för kontroll.-
Svar på tråden Blixtrande huvudvärk som går från pannan, bakom ögat och ner i gomen på vänster sida - VAD ÄR DETTA?