• Caroliine83

Salsyvase el borago?

Min son har ganska mycket mjölkskorv, har provat med babyolja o pillat bort det men det kommer tillbaka. Någon som har testat salsyvase eller borago? Han har ganska mycket hår så det känns som om att det kan bli kladdigt. Har nån vart med om att dom tappat hår av nån salva? Nån som provat båda, vilken funkar bäst?
    Vet att det är olika på alla barn, men vill ha lite råd!

Tack!!

• Svar på tråden Salsyvase el borago?
  • Johloo

Min dotter hade också rätt mycket skorv i hårbottnen och massor av hår. Försökte en gång med babyolja och gav sedan upp, blev sjukt kladdigt och jobbigt och hjälpte inte. Så småningom försvann skorven av sig själv, det ju inte farligt även om det inte är så snyggt. =)

• Caroliine83

Nej det ser ju inte så roligt ut... På bvc sa hon att man ska försöka få bort det för att hårstråna under skorvet kan ha svårt o komma upp, det var mest därför jag vill försöka få bort det. Men alla salvor verkar så krångligt, som sagt det är ju inte farligt!

• augusti07

Jag använde Salsyvase till min dotter och det funkade kanonbra. Försvann direkt och kom inte tillbaka!

• AnnaH

Ville inte pilla så vi använde Borago och all skorv försvann på 3 dagar utan något kammande eller pillande. Håret började växa därefter.

♥ Evina 080509 ♥
  • fiamalm

Borago för att man slipper tvätta bort det, men det mest effektiva tyckte jag var att smörja in med borago, bada lillen och blöta ned skorvet lite, efter typ 10 min tar man en kamm och pillar bort det, allt försvann för gott.... att jag inte kom på det efter 2 månader.....bara borago funkade inte på lillen som hade mycket skorv.

• Lallin79

Borago gjorde hårbotten väldigt röd och jag tyckte inte det var så effektivt. Salsyvase var bättre även fast det fick min tjej att tappa lite hår (inte så mycket). Jag lät Salsyvase sitta i ett par timmar sen var det jättelätt att kamma bort skorven med en kam.

• Maria och Måns

jag har lite svårt för lukten på borago

• snupperuppan

Vi använder Borago nu och det verkar fungera bra men jag håller med " Maria och Måns", luktar verkligen inte gott!!
    Det står att man ska använda salvan 8-10 dagar men om skorven är borta innan dess ska man fortsätta smörja ändå? Sedan att man ska använda 2-3 gånger i veckan?! Någon som vet?

• fiamalm
    snupperuppan skrev 2008-11-08 13:41:39 följande:
    Vi använder Borago nu och det verkar fungera bra men jag håller med " Maria och Måns", luktar verkligen inte gott!!Det står att man ska använda salvan 8-10 dagar men om skorven är borta innan dess ska man fortsätta smörja ändå? Sedan att man ska använda 2-3 gånger i veckan?! Någon som vet?
    BVC sa till oss att vi ska smörja med borago typ 3 veckor efter att det försvunnit, fast då hade lillen mycket skorv som var svår att få bort.
Svar på tråden Salsyvase el borago?