• Kary

Plötsligt fetare hår?

Hej,

Jag har fått problem med mitt hår. Har i flera år tvättat håret varannan dag och det har innan nästa tvätt sett inte helt nytvättat ut men heller inte fett. Nu plötsligt ser håret lite fett ut dagen efter, och om jag tvättar det tex på måndag morgon så ser det fett ut redan på tisdag eftermiddag. Tidigare var det som sagt inga problem och det såg inte fett ut innan onsdag morgon då jag tvättade det igen. Inget har förändrats i mitt liv. Samma stressnivå, samma kost, samma schampo och balsam...Jag använder Wella schampo (och sen lite balsam men bara i hårtopparna) och brukar torka håret med hårtork när jag tvättar det varannan dag. Tidigare när det inte var fett använde jag även lite mousse i håret efter tvätt men har testat sluta med det för att se om det skulle hjälpa men icke. Vad har hänt? Hur får jag håret att bli mindre fett igen?

• Svar på tråden Plötsligt fetare hår?
  • Annisens81

Finns ju schampo och balsam mot fett hår.. testa det.. funkade för mig.. men annars vet jag inte.

• optimisten

Det kan vara hormonellt. Det bästa brukar faktiskt att vara att låta bli att tvätta håret under flera dagar så blir det en bättre balans igen i håret.

• FrökenHemlig
    Annisens81 skrev 2008-11-07 08:47:54 följande:
    Finns ju schampo och balsam mot fett hår.. testa det.. funkade för mig.. men annars vet jag inte.
    Vad använder du för produkter??
  • Kary

Ja problemet är ju att jag inte riktigt att möjlighet att gå omkring med väldigt fett hår medans jag väntar på att det rättar till sig. Annars skulle jag börja tvätta håret var tredje dag ett tag tills det blir bättre, men det funkar inte riktigt på jobbet känner jag. :(

• Annisens81
    Svar på #4
    gillar att variera lite men de flesta märkena har för fett hår och de funkar på mig.. så prova dig fram.. hoppas det funkar!!
  • Kary

Hmm...ja..men jag undrar ändå varför detta plötsligt blivit annorlunda. Jag har använt samma schampo i flera år. Varför har mitt hår blivit fetare av sig bara sådär?

• Kary

Man varför just detta år och inte alla andra år innan? Usch, tänk om det aldrig blir som förut igen? :(

• pixiewing

Kanske kombination av faktorer eller nåt i vattnet som ändrats?
    Kan även vara så att du har nån förkylning eller nåt i kroppen som kanske påverkar?

Annars har jag dålig koll.. åldern?

pixiewing.wordpress.com/ - kommentera gärna!
  • Nathalie009

du e inte gravid då? jag fick jättefett hår när ja vart gravid o hade hela graviditeten ursh d va hemskt haha

• Kary

Ojoj...det hoppas jag verkligen inte. :D Men jag fick faktiskt mens idag så det är nog inte så värst sannolikt som tur är .

• MittHjärtegryn

Hej! Har samma problem tills nu då jag börjat använda L'oreals schampo som heter Sebo controll och är köpt hos frisör. Blev bättre på direkten och nu kan jag vänta nästan 3 dagar om jag så skulle vilja innan jag tvättar håret.

Lycka till

• Kary

Men hur kan det vara hormonellt om jag haft det såhär i flera veckor nu?

Svar på tråden Plötsligt fetare hår?