• Callina

Vilken trädgårdstidning tycker Ni är bäst?

Det finns ju några olika att välja mellan:

Allers Trädgård
    Allt om Trädgård
    Drömhem & Trädgård
    Hem Ljuva Hem Trädgård

Tänkte ge en kompis en prenumeration men behöver hjälp med tips om vilken jag ska välja?

• Svar på tråden Vilken trädgårdstidning tycker Ni är bäst?
  • ALJO

Jag köper alla, men det finns bara en som är bra och det är Allt om trädgård.

• Callina

Vad har den som är bättre då? Skrattande

• och

Hem Ljuva Hem innehåller ingenting. Jag har köpt den en gång, och det gör jag inte om. Drömhem & Trädgård är lite bättre, men det är så ytliga reportage, så jag orkar faktiskt inte med den heller. Dessutom är det faktafel i tidningen, de verkar inte ens veta vad de olika blommorna heter. AoT har jag haft i många år, den har varit jättebra, men blivit lite sämre på sistone. Varannat nummer har varit bra. Allers Trädgård är också ganska bra, den har nog blivit lite roligare på sistone.

Överlag är tidningarna ganska inriktade på att man ska köpa saker (för de vill såklart ha reklamintäkter), och det tycker jag är tröttsamt. Ganska mycket utrymme ges åt säsongspyssel, och vill man binda höstbuketter så är det kanske kul? Sen beror det säkert på vad för kunskaper man har om trädgård. Är man nybörjare kanske man tycker att Drömhem och trädgård är jättekul, är man inte det blir man lätt trött när det är ännu ett reportage om hur man gör för att sätta dahlior i AoT.

Fast om du ska välja någon så ta AoT.

• Callina

Tack för alla dina tips!

Svar på tråden Vilken trädgårdstidning tycker Ni är bäst?