• Söta Nasse

Hur var er Pcos efter förlossningen?

Undrar alltså hur er kropp påverkades av förlossningen?

Sonen är nu strax över 4månader och jag funderade på om kroppen kommer att komma igång av sig självt efter förlossningen.
    Tog lite prover hos läkaren som visade på mkt testosteron så den lär ju knappast komma igång av sig självt.
    Men man kan väl inte göra något så länge man ammar?

Väger nu ca 5-6kg mindre än innan jag blev gravid men det tycks inte hjälpa så mycket.

♥ Snart lyfter vi av mot Egypten ♥
  • Svar på tråden Hur var er Pcos efter förlossningen?
  • Nyfiken gul

jag har gått upp i vikt av min PCO sedan sonen föddes för snart 5 månader sedan....

mens har kommit igång och den är värre än någonsin.... ont ont ont och blöder som värsta massmordet.. långa blödningar och blöder ofta.....  precis som innan jag fick barn....

tredje barnet och ingen skillnad.....

funderar allvarligt på att ringa till gyn och be dom operera bort hela skiten för så här orkar jag inte ha det...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • miljas

Jag hade innan graviditeten käkat pergotime i ett år (ja, 12 månader!), utan resultat. Men efter det fortsatte mensen komma varje månad tills jag blev gravid (nåt halvår senare). Jag fick tillbaka mensen tre månader efter förlossningen och sen dess har menscykeln blivit längre och längre, från 32 dagar första månaderna kröp den upp till 36 efter ett halvår och nu, ett år efter förlossningen, är den uppe i 39 dagar. Har kört med ägglossningstest ett tag och haft utslag varje månad, förutom nu senaste. Så på något sätt kom väl kroppen igång av sig själv för min del efter förlossningen, men nu verkar den vara på väg att spåra ur igen.

• Sara78

Jag fick jätte mycket strul med min mens efter förra förlossningen. Tog väl ca 8 månader innan den kom och när den väl kom så höll den på i fem veckor. Fick lov att äta piller för att det skulle ta slut (primolut nor).
    Nu är tjejen 4 mån här och jag har ännu inte fått tillbaka mensen. Förra gången kom den ett par månader efter att jag slutat amma så det kanske bli lika den här gången.
    Min kropp har inte börjat fungera normalt efter graviditet. Jag har normalt mens 1-2 ggr per år eller nåt sånt. Och det är ju inte så bra... Jag har provat att gå ner i vikt men det verkar inte påverka just nånting heller.

• Emmiez

Innan jag blev gravid hade jag mens med 1-7 månades mellanrum, väldigt oregelbundet, den kom när den ville eller när jag åt tabletter för att få mens ungefär var tredje månad om mensen inte kommit.
    2 månader efter förlossningen kom mensen och den kom varje månad i 3 månader, sen drog det ut på det o det blev 2-3 månader emellan igen.

jag har altså inte märkt någon skillnad jämfört med innan.

• MalinBN

Mensen kom tillbaka efter nio månader (ammade väldigt intensivt) och var reglelbunden de första 3 månaderna - 30-dagarscykler! Hurra, tänkte jag. Så började jag arbeta och i samband med det (stress + mindre tid till motion?) så spårade allt ur igen och blev oregelbundet med längre och längre cykler.

Dock har jag inte samma otäcka mensverk som innan grav.

• Lekia

min mens blev som en klocka efter första barnet. hade cykler på 28dagar

• LiselottePCOS

Jag gick upp 40 kg i vikt när min son var 6 på ca 6 månaders tid(1989-90)....som jag sedan inte lykats gå ned.

Svar på tråden Hur var er Pcos efter förlossningen?