• luktsuddigum

Tips till er som rakar musen och vill slippa röda prickar!

Det finns ju den där blå gelen som alla sexshopar säljer, Invit, som är ska vara bra efter rakning för att slippa röda prickar, plus rengöring av sexleksaer osv.

Jag vill tipsa er om helt vanlig alcogel istället, som finns att köpa på apoteket. Billigt, och PRECIS samma sak! Ni får däremot mycket mer för typ 40kr. Och jag tycker att den fungerar ännu bättre! :)

• Svar på tråden Tips till er som rakar musen och vill slippa röda prickar!
  • luktsuddigum

Ja. Det man använder inom vården, för att rengöra händerna. Man kan även ha med det om man åker på semester och hanterar äckliga pengar osv. Det innerhåller precis samma sak som Invit gör. Det är bara det att i Invit har de lagt till blått färgämne också och gjort det dyrare. ;)

• gutegirl
    luktsuddigum skrev 2008-11-07 12:00:22 följande:
    Ja. Det man använder inom vården, för att rengöra händerna. Man kan även ha med det om man åker på semester och hanterar äckliga pengar osv. Det innerhåller precis samma sak som Invit gör. Det är bara det att i Invit har de lagt till blått färgämne också och gjort det dyrare. ;)
    Måste inte det svida som fan på blygdläpparna om får lite där? Eller om man rispat huden med hyveln?
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • flumfi

jag har testat det svider till men det går över lika fort

• luktsuddigum

Jo, men det gör ju Invit också. Det är ju alcohol i båda. Så visst svider det, men det går snabbt över. Och det fungerar riktigt bra. Anledningen till att man får röda prickar, är ju för att huden blir irriterad och för bakterier. Så tar man död på det, så blir det inga röda prickar.

• fruganL

Jag använder ett bra raklödder, en vass och ren rakkniv och smörjer alltid in med ACO barnolja från apoteket. En liten flaska räcker i en evighet och lite till och det blir aldrig komplikationer.

Det andra låter som rengöringssprit och det låter inte alls lika snällt mot huden.

• luktsuddigum

Alcogel använder du inom vården för att slippa tvätta händerna hela, hela tiden. Det återfuktar samtidigt som det tar död på bakterier.

Anänder man det där nere så är det ju inte så att man smörjer in sig i det flera gånger om dagen. :) För mig fungerar det iallafall inte med bara barnolja. Även om jag har vass hyvel och raklödder så får jag prickar. Och jag är väldigt känslig i min hud.

• miss1982

Då får man ta o köpa sig sånt da..... se ut som en flugsvamp i bland e ju inte så sexigt:))

• saltflingan

Är det verkligen samma sak? Alcogel ska man ju tex inte ha i ansiktet, eller ta i ansiktet när man har smörjt in händerna. Och det känns som att ansiktet är mindre känsligt än underlivet. Om jag skulle välja så skulle jag välja intimen där nere just för att den är gjort för just det. Sen tycker jag iofs att det inte gör någon skillnad med det, jag får prickar oavsett.

• luktsuddigum

Haha, precis! Jag hatar att ha rakat mig och se ut som en slaktad kyckling. Men prova det, på mig fungerar det utmärkt. Ibland kan jag behöva smörja två gånger, men det är bara första gången det svider till. :)

Svar på tråden Tips till er som rakar musen och vill slippa röda prickar!