• AlexG

fotavtryck med stämpeldyna - farligt för huden?

lyckades inte göra fotavtryck på min lilla 10 v bebis med fingerfärg. det blev alldeles för kletigt, speciellt eftersom hon är jätte svår att få lugn. så nu funderar jag på att använda en liten stämpeldyna jag har i min scrap-låda. tror ni det funkar bra? nån som har gjort det? kan det vara farligt för den känsliga bebishuden?

• Svar på tråden fotavtryck med stämpeldyna - farligt för huden?
  • AlexG

kan man veta om stämpeldynan är giftfri?

• Viewsonic

Den avdunstar fort och luktar illa, iallafall när jag använde stämpeldynor för länge sen.

Jag skulle köpa vattenfärg. Runda kakor du vet.

• kärålajn

Eller läppstift. :)

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • underbara jag

i scrap affärer finns små stämpeldynor i olika färger. helt ofarligt för bebis och gick att tvätta avv direkt.

dessa använde jag o resultatet blev kanon

• snart mamma till 4

man kan göra gipsavtryck också genom att trycka foten i trolldeg och sedan fyla med gips så har jag gjort med mina. Men ska det vara på ett papper så är väl vattenfärg att rekomendera. Lätt att tvätta bort vilket inte alltid stämpeldynan är

• AlexG

underbara jag skrev 2008-11-08 10:44:04 följande:

i scrap affärer finns små stämpeldynor i olika färger. helt ofarligt för bebis och gick att tvätta avv direkt.dessa använde jag o resultatet blev kanon
    det var en sån liten jag har hemma.. testade på mitt lillfinger o det gick att tvätta bort hur lätt som helst med bara vatten.. men man kan tänka sig att bebishud är lite känsligare än ens egen.. kul att höra att det gick bra för dig att använda sån!
  • AlexG
    kärålajn skrev 2008-11-08 10:41:22 följande:
    Eller läppstift. :)
    ingen dålig idé faktiskt
  • AlexG

snart mamma till 4 skrev 2008-11-08 10:44:24 följande:

man kan göra gipsavtryck också genom att trycka foten i trolldeg och sedan fyla med gips så har jag gjort med mina. Men ska det vara på ett papper så är väl vattenfärg att rekomendera. Lätt att tvätta bort vilket inte alltid stämpeldynan är
    ja vattenfärg kanske blir mindre kletigt än fingerfärg...
  • AlexG

nu har jag gjort det med den lilla stämpeldynan! det blev superfint!!! o enkelt! helt utan kladd! tvättade bort det med bara vatten direkt efter. på sekunden gick det bort! super!

• snart mamma till 4
    TheRaspberryBoat skrev 2008-11-08 18:39:41 följande:
    nu har jag gjort det med den lilla stämpeldynan! det blev superfint!!! o enkelt! helt utan kladd! tvättade bort det med bara vatten direkt efter. på sekunden gick det bort! super!
    det var juh bra
  • Theina
    underbara jag skrev 2008-11-08 10:44:04 följande:
    i scrap affärer finns små stämpeldynor i olika färger. helt ofarligt för bebis och gick att tvätta avv direkt.dessa använde jag o resultatet blev kanon
    vet ni om det finns på typ panduro?
    Älskade Linnea 081005
  • snart mamma till 4
    Theina skrev 2008-11-08 18:46:40 följande:
    vet inte men du kan gå in på panduros hemsida och söka
  • AlexG
    Svar på #12
    Theina skrev 2008-11-08 18:46:40 följande:
    jepp, jag har köpt min på panduro
Svar på tråden fotavtryck med stämpeldyna - farligt för huden?