• Saxe

Smidig resevagn med liggläge?

Vi tänkte skaffa en liten smidig resevagn som vi kan använda när vi ska resa bort och behöver ha vagn med oss men inte känner för att ta med stora Kronanvagnen.

Vi skulle vilja att den blir liten ihopfälld, att barnet kan ligga ner ganska bra (han är bara 4,5 månad än så länge) och inte kostar skjortan. Fast vi kan iofs köpa beg, så även märkesvagnarna är aktuella.

Någon som har bra tips om en vagn, eller vet någon tråd på FL som redan tar upp min fråga?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Smidig resevagn med liggläge?
  • Saxe

puffar lite, för jag vet att ni här på FL har hur mycket bra tips som helst.

• Frango

Hej
    Vi har en babytravel och den är vi supernöjda med. Den har fullt liggläge och vi har den med överallt när vi åker på semester.

• Saxe

Hur funkar den att ta med på flyg och tåg och sånt? Är den stadig trots att den bara har tre hjul?

• ami

Bugaboo Bee. Vändbar, fullt liggläge. Blir superliten ihopfälld.

• fjällbäck

Har en carena easy. I alla fall helt handtag tillskillnad från andra paraplyvagnar. Är nöjd.

• Saxe

ami - Bugaboo tycker jag är lite väl dyr även beg, men jag har hört många som är jättenöjda med dem.

fjällbäck - Carena Easy såg ju funktionell ut. Kan man få helt liggläge i den och tror du att den passar även för riktigt små kottar? (fint nick du har!)

• Ms Kanga

Se den här tråden för tips www.familjeliv.se/Forum-3-105/m36891840.html. Jag har en chicco lite way och är jättenöjd. Smidig att köra, fälla ihop och fullt liggläge.

Yesterday is history,Tomorrow is a mystery. Today is a gift thats why they call it the present
  • lajos

Cango Moon Kiss...snygg stabil o nästan fullt liggläge.

• Moniqe1979

kommer köpa kronans sulky av den anledningen men den är ju ionte direkt gratis. Älksar min kronan vagn och känns extra bra att åkpåse mjuklift etc passar även i sulkyn.

• ami

Som resevagn till soliga ställen är ju annars Maclaren techno super. Sufletten kan man dra fram så den i stort sett täcker hela vagnen och på den är det också fullt liggläge. Rullar väldigt lätt till skillnad mot många andra billigare varianter. Hjulen är lite större och funkar även på gräs och grusvägar, de är också lite mjuka så den blir inte så hård och skramlig att köra. Ryggstödet är långt, så stora barn får plats, bra vagn att ha kvar sedan när man bara behöver en vagn då och då. Nackdelen är att den bara är framåtvänd.

• Turboplingen

jag har en graco mirage tror jag den heter, fullt liggläge, tar lite plats när man fäller ihop den, stor shoppingkorg och så en liten bräda framför barnet som man kan ha dricka ståendes i... köpte den för under 1000 lappen

• fjällbäck

Carena easy är smidig tycker jag. Inte fullt liggläge dock, men nästan. Går tyvärr inte att ha vänd mot sig. Känns annars hyffsat stadig och lite större hjul. Jag kan lätt bädda med fårskinn och åkpåse i den. En prisvärd vagn som resevagn. Tror den vägen 7 kg och ihopfälld kan du lyfta med en hand i ett litet handtag på sidan.

• Janna84

Vi har en carena easy som resvagn/extravagn och är supernöjda! Kostar bara dryga tusenlappen. Vi började använda den när sonen var 8 månader. Det enda dumma är att barnet alltid är vänt framåt men vi upptäckte att det var väldigt svårt att hitta en liten billig vagn med vändbar sits.

• Frango
    Saxe skrev 2008-11-07 14:19:58 följande:
    Hur funkar den att ta med på flyg och tåg och sånt? Är den stadig trots att den bara har tre hjul?
    Den har inte 3 hjul utan 4 hjul. Den är väldigt stadig och billig.
    Vi har haft med vagnen både på flyg och tåg och den funkar utmärkt.
    Vi ville ha en resevagn som var lite längre i ryggen och det är den här.
  • Ia 1974

McLaren vagnarna är super. Jag har en som jag började med när min son var runt 4-5 månader. Vi har även rest väldigt mycket och den är superbra - bästa köpet jag har gjort.
    Modellerna som finns i Sverige som är bra är Techno XT och Quest.

/Ia

Svar på tråden Smidig resevagn med liggläge?