• FiaLisa75

Välkommen till jorden....

Vi ska ha dop i juni. En kompis har lovat att sjunga solo. Nu var det någon som sa att sången "Välkommen till jorden" med/av Lotta Ahlin är fin. Men jag har inte texten till den. Är det någon som har den så vore jag tacksam.
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Välkommen till jorden....
  • FiaLisa75

Nej, jag har tyvärr inte hittat någon text. Och ingen annan heller, antar jag....

• Godismonstret

Hej på dej.

Sökte lite på nätet men det "enda" av värde jag hittade var att den tydligen finns på cd:n "Kärlekssånger till ett barn 2".

En bit ur texten (enligt ett inlägg på Bröllopstorget): "Du är välkommen till jorden, välkommen min vän. Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen, för som en ängel har du landat här i vårat hem. Välkommen till jorden min vän, välkommen hem...."

• gotjej

Jag sökte också på nätet men hittade inte heller någon text tyvärr

• saturnina

Det var den vackraste dagen i mitt liv
    Den morgonen du såg på mig
    Och jag kände mig så stolt som en människa kan bli
    Den morgonen du såg på mig... och jag på dig

Jag lyssna´efter dina andetag
    Så lätta som en fjärils vingeslag,
    jag ska alltid minnas den dag, jag ska alltid finnas här för dig

Du é välkommen till jorden, välkommen min vän
    Må lyckan följa med dig på din väg till himmelen, som en ängel har du vandrat här i vårat hem
    Välkommen till jorden min vän
    Välkommen hem

Allt känns så skört, som trädens första blad
    när våren ännu tvekar, och slår tillbaks
    du stannar väl, du lovar att va kvar
    som en del utav min morgondag, vår morgondag

Jag lyssna´efter dina andetag
    Så lätta som en fjärils vingeslag,
    jag ska alltid minnas den dag, jag ska alltid finnas här för dig

Du é välkommen till jorden, välkommen min vän
    Må lyckan följa med dig på din väg till himmelen, som en ängel har du vandrat här i vårat hem
    Välkommen till jorden min vän
    Välkommen hem

Välkommen hem, välkommen hem

Åh, vad den är söt är den inte! Kramis!

• S Sofia

Den är super fin... Stämmer precis in på mina känslor för min son!!

Ska också få någon att sjunga den i kyrkan!!

KRAM

• saturnina

Fixade hela CD:n igår, eller rättare sagt båda, ettan & tvåan. Har suttit och lyssnat på dem hela morgonen och sitter bara och lipar. Rekommenderar dem inte till övertidare. Snyft, snyft.

• FiaLisa75

Saturnina - har du noterna också eller? Jag har inte ens hört sången så det är lite svårt att föreställa sig hur den låter.
    Funderar på om jag ska låta ena faddern läsa den som en dikt på dopet.

• saturnina

Nej, det har jag tyvärr inte. Annars finns det andra väldigt fina visor skrivna till barn på CD:n som kanske är lite mer kända. Mina favoriter är "Älska mig" med Ainbusk Singers eller "Nocturne" med Elisabeth Andreasson. De är underbara båda två och de flesta kan nog melodierna på ett ungefär.

• FiaLisa75

Vi har redan bestämt med henne som ska sjunga att hon ska sjunga "Älska mig" - Ainbusk och "Sång till friheten" - Björn Afzelius.
    Tror du det blir bra?

• saturnina

Då behöver ni ju nästan inte Välkommen-sången tycker jag för det blir ju jättefint!

• FiaLisa75

Mmmm, det kanske räcker med sånger. Fast läsa den som dikt blir det nog ändå, om fadder Jennie vill det vill säga =)

Svar på tråden Välkommen till jorden....