Engelsk Bulldog
Vad gillar ni rasen vill jag veta? Nu syftar jag primärt till rasens mentalitet. Dess exteriör är omdebatterad så det räcker och blir över så i denna tråd handlar det bara om dess psyke.
Så.. gillar ni rasen eller inte?
Vad gillar ni rasen vill jag veta? Nu syftar jag primärt till rasens mentalitet. Dess exteriör är omdebatterad så det räcker och blir över så i denna tråd handlar det bara om dess psyke.
Så.. gillar ni rasen eller inte?
Jag känner inte till rasen - mentalt - tillräckligt, men de verkar helt underbara!
Ingen som har uppfattning om bulldog?
Vi har en engelsk bulldog.
Det är en underbar ras, hon är social och väldigt bra med barn. Tålmodig och lugn. Soffpotatis och envis med en egen personlighet. Vi älskar vår "lilla" Vegas, har svårt att tänka oss någon annan ras.
Upplever dem som fruktansvärt envisa och kan vara svår att träna. Men säkert trevliga familjehundar om man bara vet hur de ska tas. Ingen ras jag skulle välja
En kompis till mig hade en engelsk bulldag... Visst var den tillgiven och go´, men oj, oj, så envis. Ville den ligga i soffan så var den näst intill omöjlig att flytta på. Men det kanske var kompisen som uppfostrat den dåligt...? Men jag tycker trots det att det är en bra hund; tummen upp för engelska bulldogs! De har personlighet..! :)
Visst är de envisa, men inte omöjliga. Men en bulldog går oftast inte på att göra tricks - hon bara tittar på en och menar "vad skulle jag göra det där för". Möjligtvis som sagt om det ingår något gott som lockvara...
Jag har bara träffat ett fåtal engelska bulldoggar, och jag upplever dem som rätt egna, och enormt envisa.
Jag har en fransk bulldogg, och dem verkar vara enklare, mer spralliga, lättlärda och glada liksom.
här är lite info och ett forum om Eng.bulldogg
www.engelskbulldogg.egetforum.se
Inga fler som har åsikter om den engelska bullen?
verkar vara en egen men kanske lite väl "tjurig" ras för min smak