• stinagreta

Har era bebisar haka på UL-bilderna?

Alltså, jättefånig fråga... Men jag tycker att min bebis på UL-bilderna ser ut som den inte har nån haka... Eller jo, det har den ju men en "flyende" haka.. ni vet. Brukar det se ut så på UL-bilder, har små bebisar så? Eller kommer min bebis att se ut som farfar som har en "flyende haka? IH. Nej! Stackars.

• Svar på tråden Har era bebisar haka på UL-bilderna?
  • stinagreta

Ja, men hur långt fram går den? Ända fram till pannlinjen eller slutar den innan?

• Puffmamma

på minna bilder går hakan fram till pannlinjen, men eftersom bebben ligger nedåt med hakan mot bröstet kan det bli lite otydlig att se just hur hakan går.

• ellens

bildas inte sådana ansiktsdrag i senare ålder? näsor tex formas ju med åren när bebisen är född... så hakan borde ju vara en sådan sak som isåfall stannar i växten, när den egentligen borde växa lite till på människor med sådan haka du nämner...? gissningar...

• sanHbg

min har en jättetydlig haka (v 17+5) dessutom ser den ut precis som min i formen, lite coolt faktiskt. men vår bebe verkade vara en linslus för var läkaren än flyttade ul apparten följde h-n efter med huvudet och vi har därmed en perfekt ansiktsbild (ser näsa, ögonhålor, haka och ögonbrynsbågar) ....men inga bilder på ryggrad osv

• Pelink

TS i vilken vecka såg du UL bilderna?

• stinagreta
    ellens skrev 2008-11-07 17:02:22 följande:
    bildas inte sådana ansiktsdrag i senare ålder? näsor tex formas ju med åren när bebisen är född... så hakan borde ju vara en sådan sak som isåfall stannar i växten, när den egentligen borde växa lite till på människor med sådan haka du nämner...? gissningar...
    Ja, vi får hoppas på det :) Fast nu ser jag på bilderna att den verkar liksom gå olika långt fram på olika bilder... Det beror väl på hur den ligger, den rörde sig en hel del.
  • stinagreta
    Pelink skrev 2008-11-07 17:15:55 följande:
    TS i vilken vecka såg du UL bilderna?
    vecka 19
  • Hannizz

Var på rutinmässigt Ul igår (är i v 33) och fick fantastiska bilder, men ibland känner jag att tekniken inte alltid är riktigt "rättvisande". Själv tyckte jag att min lilla underbart söta flicka hade en riktig boxarnäsa... stor och platt, tilltryckt osv. (Har inte upplevt det innan på Ul i v 18 och v 30.)

Jag hör själv hur dumt detta låter och förstår att barnet ligger tilltryckta i magen. Har hört fler som har sett att deras barn har stora läppar osv och kommit ut utan stora läppar. Huvudsaken är givetvis att barnet är friskt och mår bra, men jag undrar nu om det finns fler som har varit med om lite missvisande bilder från 3D ul?

• Bluesrosen

Jag blev också konfunderad på ul i v 33 över att min bebis saknar haka. Läpparna ser däremot väldigt stora ut. Inte lik mig det minsta ...

Men det är nog så att ul-bilder kan vara ganska missvisande. Bebisarna ligger trångt mot slutet och dessutom i vätska. Och det är ju inte fråga om riktiga foton.

• grabbmamman linda

Joels näsa såg ut att vara enorm vid rutin ul.. Pappan undrade lite.. hehe Men ut kom en alldeles normal liten söt uppåtnäsa!

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
  • stinagreta

Det låter betryggande. Tack tjejer

• Hannizz

Håller med stinagreta... tusen tack!!!!

• Hannizz

Håller med stinagreta... tusen tack!!!!

• VåraHjärtan

nä på vanligt ul i v 17 såg ser jag ingen haka.. men hon ligger med hakan mot bröstet.. i v 33 fick vi 3d och där ser man jätte gulligt och tydligt en haka!

• LAV0LINA

Tycker det ser ut som att vår bebis på UL-bilden har ett ENORMT överbett!!
    Vi får väl se, kanske bebisens haka är minimal..?

• stinagreta

Vi får bilda en stödförening sen, vi med fula bebisar

• LAV0LINA

Ja

stinagreta skrev 2008-11-11 14:50:07 följande:
    Vi får bilda en stödförening sen, vi med fula bebisar
  • Hannizz

Hahahha.... jag kan kanske oxå anmäla mig

• LAV0LINA

Hannizz: Jag föddes med en helt tilltryckt "platt" näsa
    Min mor och far tyckte ju att det såg konstigt ut med bb-personalen hävdade att det var HELT normalt
    Efter ett par dagar kom en läkare och frågade varför i hela friden ingen hade rättat till det där?! Bums fick mor och jag bege oss till Boden där min näsa fick "dras ut"
    Den är fortfarande lite sned, pekar åt höger. Min sambo har också en sned näsa fast hans pekar åt vänster så jag HOPPAS ju då att vårt barn får en rak näsa (skulle ju vara extra grymt om den fick både ned näsa OCH ett sjukligt underbett (på bilden ser det ju för tusan ut att skilja flera centimeter )

Svar på tråden Har era bebisar haka på UL-bilderna?