• Småkottarna

Någon här som använt DermaSilk mot egna eller barnens eksem??

Jag har en kille på 3½ år som i 3 år lidit av eksem. Salvor, mjukgörande, kortisoner har använts men inget hjälper.
    Visst, efter hårdkurer försvinner de ju nästan helt men bara för ett litet litet tag, sen kommer de igen.
    Ett tag var det så illa att han tom fick äta lugnande på kvällen för att kunna sova.
    Nu snubblade jag över DermaSilk på nätet, www.medeca.se, och undrar om någon använt deras produkter, antingen till sig själv eller på barn, som kan berätta hur den fungerade för er? Använde ni bara dermasilk eller salvor också? Hade ni dermasilken 24/7 eller bara på natten?
    Enda bindan kunde man få kostnadsfritt om man fick ett recept av sin läkare, men eftersom sonen har över hela kroppen förutom ansiktet (bara under näsa o runt ögon) skulle ett sett med tröja, byxa, kalsng, strumpor, vantar, bli ganska så jättedyrt... men funkar det så är det ju värt det.
    Så, nån?

• Svar på tråden Någon här som använt DermaSilk mot egna eller barnens eksem??
  • mama1980

Jag har testat handskarna, jag har ett ganska ilsket handeksem (atopiskt eksem). Jag har dock bara använt dom under ganska korta stunder, några timmar här och där, och har ännu inte känt någon skillnad faktiskt. Men kanske ska man använda dom under längre tid..

De känns lite instängda eller vad jag ska säga. Trodde att de skulle kännas lättare då det är silke. Men de är inte direkt obekväma. Det har mest varit lite krångligt att ha handskarna då man diskar, gör välling och tvättar händerna efter blöjbyte.

Men som sagt, jag har nog använt dom för lite för att kunna ge ett vettigt svar. Instinktivt känner jag att det skulle vara en bra grej, särskilt med eksem över hela kroppen.

Vad rörigt det blev.. :)

• Mama Law

Jag använder handskar och tublindor på min son under nätterna. Jag tycker nog att det hjälper men så fort vi tar av dom så är han där iaf och river så dom blir lika fula igen direkt. Men be att få lindorna på recept och testa som vi gör hoppas nu på bättre vårdbidrag som gör att vi kan beställa ett helt sett.

Med lite Vilja, Våld och Vasselin går allt!
  • Småkottarna

Min sin har också atopiska eksem. De är infekterade och de kliar och blöder. Han får alltid gå från bordet innan han ätit upp eftersom han ännu får mat på händerna och detta svider nått så fruktansvärt.. Vi har som sagt provat allt, men enligt många olika läkare är det något han får leva med, vi får göra vårt bästa för att lindra det och förhoppningsvis försvinner de när han kommer upp i tonåren, men ingen vet säkert.
    Jag ska fråga på BVC nästa gång om vi kan få en remiss för själva lindorna och testa.

Svar på tråden Någon här som använt DermaSilk mot egna eller barnens eksem??