• chanteleos

Ni som har frizzigt/vågigt/grovt hår, vilka frisyrer väljer ni?

Har alltid haft ganska långt och även provat hårförlängning m.m. Men det är så mycket jobb då jag har grovt och lockigt/krusigt hår som är svårt att kontrollera. Funderar på en kortare frisyr men vill inte ha "afro" utan mer likt posh/rihanna...(dröm)

Hur gör ni?

• Svar på tråden Ni som har frizzigt/vågigt/grovt hår, vilka frisyrer väljer ni?
  • Winterfresh

Har jättetjockt självlockigt hår. Det enda som funkar för mig är antingen att ha långt så jag får upp det i toffs. Eller att frisören klipper med kniv, så håret liksom tunnas ut till halva tjockleken, då kan jag ha vilken frisyr jag vill... :)

det du kan göra är att be frisören klippa med kniv, då tunnas håret ut och du kan få din drömfrisyr utan problem.

• Majsan70

Jag har jättetjockt självlockigt hår med grova hårstrån i massor av dem.

Jag har haft midjelångt hår o jättekort. Just nu har jag kort på utväxkt. Jag kan ha massa oika frisyrer eftersom jag har en bra frisör som vet hur hon skall klippa för att det skall bli bra. Hon talar oxå om vad jag passar i o vilken frisyr som kan funka.

• susannapanna

Jag har frizzigt och lockigt hår. Dock inte så grovt. Förut hade jag längre hår, men nu har jag axellångt. Nackdelen är att man måste klippa sig oftare för att hålla det snyggt.

Psst! Hårprodukterna är minst lika viktiga som klippningen för oss med lockigt hår...

• lillan1975

vad använder ni för produkter

• superdupershit

ehm använda plattång:P då funkar det o ha vilken frisyr som helst :P

• Majsan70
    lillan1975 skrev 2008-11-07 23:08:30 följande:
    vad använder ni för produkter
    Head and shoulders.
    Däremot är stylingprodukterna köpta hos frissan.
Svar på tråden Ni som har frizzigt/vågigt/grovt hår, vilka frisyrer väljer ni?