• nyår

startkit kläder nyfödd

Hej, någon som har bra tips på butiker eller hemsidor där man kan köpa olika "startkit" med kläder till sin nyfödda lilla pryl till ett bra pris?

Jag var tex inne på Ellos.se och hittade ett startpaket som innehöll: Vantar och mössa, Body, Pyjamas, Haklapp, organdipåse och gosedjur.

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=219345&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Påsen och gosedjuret kan jag vara utan. Men ett paket med lite blandade kläder så man klarar sig första dagen och innan man vet vad det blev för sort känns ju bra.

• Svar på tråden startkit kläder nyfödd
  • äppelmos

Ellos: startpaket (4 ombyten/8 delar) i vitt/grått/brunt, blått eller rosa innehållandes två st omlottbodys, pyjamas, tröja, byxa, mössa, haklapp och filt (56*40 cm) för 249:-

Ellos (REA): tröja, body, pyjamas, mössa och haklapp 89:- (röd/vit endast)

sök på "startpaket" på ellos sida

HM: body, t-shirt, pyjamas, byxa, haklapp och mössa 198:-
    se barn/baby/överdelar/flik 8 (3e från vänster)

kan tipsa om att HM har 3-pack body för 99:- :)

• skruttan82

Lindex har också ett litet set.
    Tror det är en body, en pyjamas och en sparkdräkt eller nåt i den stilen..

• lilla sandra

Jag HATADE sparkbyxor när mina barn var små, de hade så små och tunna fötter att foten aldrig var kvar i "strumpan" på byxorna.
    Nu med andra barnet kom jag dock på (efter 3 pyjamasar med fot i present) att man kan sätta vanliga strumpor ÖVER så sitter de bra.
    Sonen har startkitet från HM. Har använt nästan allt utom t-shirten. Sparkbyxorna används som strumpbyxor/långkalsonger när vi åker bil lr vagn.

• Acca

de startkiten har jag nog missat...har ni köpt på nätet eller i butik?

Bf 13/12 -08
  • lilla sandra

Fick vårat i present, men vet att det är köpt i butik.

Acca skrev 2008-11-10 20:58:51 följande:
    de startkiten har jag nog missat...har ni köpt på nätet eller i butik?
Svar på tråden startkit kläder nyfödd