• namn

Någon bärsjal/sele där man kan bära bebisen och stor ryggsäck samtidigt?

Har någon något tips på en bärsjal/sele där man kan bära bebisen på magen och ha en stor ryggsäck på sig samtidigt?
    Vi ska luffa runt i centralamerika när vår dotter kommer vara 9-11½ månad. Vi kommer inte ha med någon vagn så det kommer bli mycket bära av.
    Tacksam för alla tips.

Ps Jag vet inte vad sjalarna/selarna heter så har ni länkar så är jag tacksam.

• Svar på tråden Någon bärsjal/sele där man kan bära bebisen och stor ryggsäck samtidigt?
  • Hallonpaj

Storchenwiege är en utmärkt sjal. Men om det kommer att vara varmt där vi ska bära så kanske ni borde satsa på en tunnare och svalare variant.

Det ska finnas svalare diagonalvävda, men jag har inte klämt på dem nån gång. Bebina som säljs av Stellaris och Easy Care som jag tror sjalar.nu har. Om du kommer in till www.sjalbarn.se så hittar du länkar til många föräljare där. Och du kan få mer tips och råd och erfarenheter av alla sorters sjalar.

En tunn handvävd latinamerikansk sjal är svalt annars, det har jag nu på sommaren. Jag har råkat skaffa mig både en Antigya och en Ella Roo, för jag kunde inte välja. *s* Tänkte prova och sälja den ena, men kan inte slita mig från någon av dem ännu. De är svala, men ger dock inte lika god bärkomfort som en diagonalvävd eftersom de är lite stummare. Ska du ha en stor ryggsäck samtidigt så är kanske det värt att invetsera i en dyr tunn diagonalvävd, som Easycaren?

• Hallonpaj

Förresten så tror jag säkert att du kan pussla ihop midje bältet och sjalknuten ovanför varandra fram på magen. Eller med knuten på ryggen nedanför ryggsäcken. Du får prova dig fram lite.

X omslut 1 eller 2 är de knytningar jag skulle rekommendera, vilken du föredrar är mest en smaksak.

• melles mamma

hallonpaj- ja just det, värmen Easycaren har man ju bara hört gott om även bebinan,hmmm ....ja någon av dem rekomenderar jag med!

• namn

Tack alla sjal-experter. Vi har bara en kort bärsjal som vi köpte på Bali när jag var gravid men vi får inte till det riktigt med den, har inte provat vidare men blir mer och mer sugen när jag läser om alla med sjalar.
    Ibland känns det som att man missat det "tåget", att lilltjejen börjar bli för stor. Hur stora barn bär ni i sjal?

• ursul

Helt OT: vi har en bärstol (macpac) som man kan packa endel i, den ska vi använda då vi vandrar i fjällen. Annars så fungerar det att bära ryggsäck till aklla långsjalar vad jag vet

• namn

ursul; Hur mycket kan man packa i er bärstol? Hur många liter alltså.

Svar på tråden Någon bärsjal/sele där man kan bära bebisen och stor ryggsäck samtidigt?