• Viskans

Minifom och Sempers magdroppar samtidigt?

Kan man använda Minifom och Sempers magdroppar samtidigt?
    Min lille kille har fått Sempers magdroppar i 5-6 dagar nu, men det har inte hjälpt ännu, magen kniper lika fullt, så jag vill gärna prova minifom. Frågan är om jag måste sluta med sempers för att börja med minifom?

• Svar på tråden Minifom och Sempers magdroppar samtidigt?
  • ElinOlsson

Det ska inte vara några problem. Hör på apoteket för säkerhets skull.

• Shadilly

Nej då, Sempers är probiotika, minifom motverkar luftbubblor.

Condemnant qui non intelligent
  • paloma84

På bvc sa de till mig att inte ta dem samtidigt...

• Viskans
    paloma84 skrev 2008-11-07 19:17:12 följande:
    bvc sa de till mig att inte ta dem samtidigt...
    Ok, sa de varför?
  • Natalie08

Till mig sa dom att jag kan ta dom samtidigt

• Viskans

Då är det väl som med det mesta, alla säger olika... Men jag tar nog och köper minifom, om inte Sander har blivit bättre tills imorgon, det är ju jobbigt att se honom ha ont i magen.

• beppo79

jag kör med både och och har gjort det i någon vecka nu. De har ju ingen effekt på varandra så det går alldeles utmärkt att ta samtidigt. Det enda bvc sa till mig var att börja med semperdropparna för att hon menade att det många som inte blir hjälpta med minifomen och att det kunde vara bra att veta vad som gav effekt. Kör på!

• paloma84
    Viskans skrev 2008-11-07 19:29:07 följande:
    Ok, sa de varför?
    Av samma anledning som beppo79 berättade om antar jag =)
  • Winterfresh

Körde med båda samtidigt i 3 månader. 10 magdroppar/dag och 50 minifomdroppar/måltid....Och det funkade superbra, frågade dock inte BVC då jag ej frågar dem om något längre....

• morlin01

Enligt läkarna på vårat sjukhus kan man använda båda samtidigt, för de har olika verkningsområden. De ansåg även att den på flaskan angivna dosen av minifom var alldeles för låg och att man kan ge upp till 30 droppar per mål. Vår dotyter fick dock mer magknip av sempers droppar än hon hade innan

Svar på tråden Minifom och Sempers magdroppar samtidigt?