• tessan87

Känns konstigt

Undrar om det är normalt att barnet liksom sparkar en på höftbenet... Ofta känns det som om även barnet liggen så långt ner som mot blygbenet eller vad heter. Vill liksom lyfta upp det. Men det är ju lite svårt. Jag är ju bara i vecka 33

• Svar på tråden Känns konstigt
  • rosen77

Känner igen det där. Så är det för mig med. Det känns väldigt obehagligt när den som i mitt fall boxar med armarna då hon ligger med huvudet ner. Är i vecka 37.

• Sweetest Sin

När bebisen i min mage vände sig med huvudet nedåt, så kände jag det ofta som att hon sparkade mig rakt ner i ljumsken. Känns som att de är utanför livmoderns begränsning och sparkar! Ingen fara....

• zweedsmeisje

så känner jag nu när bebisen fixerat sej, är i vecka 38. Är din bebis fixerad? kan kanske bero på det då, för det kan h*n ju bli väldigt tidigt om det är första barnet.

• tessan87

Vet ej hur min bebis ligger. Men ska till BM på måndag. Tänkte prata med henne då. Men känns lite konstigt att h*n kan ligga så långt ner. Är ju van att den ligger ovanför byxlinningen... Men jag är väldigt kittlig vid höftbenen. Så ibland är det ganska obehagligt när det kittlas. HAr ju haft ganska mycket problem i min graviditet. Men när bebis börja vara så långt ner verka allt gått över. Så det är skönt på ett sätt:)

• Smuhlan

Lika här. bebisen ligger med huvudet  ganska långt ner i bäckenet enlgit BM(är i vecka 33) och den boxar mig eller kilar in en hand eller vad det är under höftbenet (mest på vänster sida) vilket är duktigt obehagligt faktiskt...men det brukar ge med sig om jag lägger mig med bena rakt ut o inte böjer upp dem...

• tessan87

Ja jag får väl veta på måndag hur min bebis ligger. Ska bli kul och höra.

• Cicci88

Jag trodde jag var heeelt ensam om detta fenomen, ibland när jag ligger på sidan i soffan och ser tv så känns det som bebisen sparkar mig på höftbenet!

• tessan87

Hej! Idag var hos BM. Bebis är fixerad och ligger rätt. Mina värkar jag hade i 3 timmar igår tydde på att det kanske är på g snart. Hoppas bebis väntar några veckor till

Svar på tråden Känns konstigt