Hur får ni bort vattenfast mascara?
Vilken rengöringslotion eller liknande tycker ni är bäst? Jag har svårt att få bort min mascara (lancome vattenfast) helt och hållet. Jag använder Niveas.
Vilken rengöringslotion eller liknande tycker ni är bäst? Jag har svårt att få bort min mascara (lancome vattenfast) helt och hållet. Jag använder Niveas.
Vanlig olja använder jag, tycker det är bäst. Annars har jag Isadoras också som är helt ok den också.
barnolja
barnolja? Smörjer du in och låter sitta ett tag eller lossnar det direkt? Blir det inte lite läskigt i ögat av olja?
Jag har också Niveas borttagning. Jag får typ inte bort mascaran.
Man har ju inte ögonen öppna när man smörjer in ögonen med olja, sedan får man ju massera in oljan lite försiktigt och skölja med ljummet vatten...
Vet att du frågar efter hur du får bort vattenfast mascara.. men det finns en vattenfast mascara som försvinner med bara vatten. Kanebo 38. Bara vattnet är varmare än 38 grader så rinner den bort. MEN den håller alltså för tårar tex.
Jag har provat 38 grader och jag tycker att den är jättesvår att få bort om man inte använder riktigt varmt vatten, alldeles för varmt för att det ska kännas skönt i ögonen. Men alla tycker vi olika Tack för tipset i alla fall
Jag använder remover utan olja när jag tar bort mascara. Skulle aldrig använda olja runt ögonen eftersom de täpper igen porerna och huden får inte andas..... Vill ju hålla min rynkfri så länge som möjligt..............
Attans, det var värt ett försök. Hoppas du hittar en metod som passar iaf.
aco rengöringskräm från apoteket tycker jag fungerar jättebra