• calabazita

Till vilken ålder flyger barnen gratis?

Som rubriken lyder, till vilken ålder flyger barn gratis? Lite olika beroende på flygbolag såklart men ni kan väl nämna de ni vet?

Och dessutom, om barnet "passerar" den åldern efter utresa men innan hemresa, vad gäller då? Vi åker förmodligen iväg ett antal månader nämligen.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Till vilken ålder flyger barnen gratis?
  • LMH33

2 år på SAS och Ryan Air. Sedan kostar det och man får egen stol till barnet.

Ska flyga igen nu i december och det är surt att betala, men det ska bli sååå skönt med en egen stol. Det var lite trång när han var 1 år och 11 måmader kan jag säga.

• Fragile Angel

2

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Gladabarnensmamma

ca. 2 år. Åldern vid utresa räknas tror jag, men jag skulle aldrig flyga med en 2-åring utan att köpa eget säte till honom - dom är ju ganska stora & självständiga, start & landning kan blir rätt så bråkigt i mitt knä!

• calabazita

Ok, tack för alla svar!

• Laromssim
    Gladabarnensmamma skrev 2008-11-07 21:10:26 följande:
    ca. 2 år. Åldern vid utresa räknas tror jag, men jag skulle aldrig flyga med en 2-åring utan att köpa eget säte till honom - dom är ju ganska stora & självständiga, start & landning kan blir rätt så bråkigt i mitt knä!
    Ska man betala 5,6,7,8000 extra då istället????
  • xenaa

Men HELT gratis åker de väl inte.

När jag flög till spaien med sonen i somras som då var 14 mån så fickhan betala en standarsumma fram och tillbaks på 200kr

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • Laromssim

Vad e 200 kr?? För en resa till Spanien?? INGENTING...

men har du en plats så betalar du mycket

• Gladabarnensmamma
    Laromssim skrev 2008-11-07 21:17:33 följande:
    Ska man betala 5,6,7,8000 extra då istället????
    hm, det blir ju ett personligt val, men visst, då blir det oftast en vanlig biljett!! Skitdyrt ! / utlandssvensk & utfattig
Svar på tråden Till vilken ålder flyger barnen gratis?